نسخه آزمایشی!

۶ روش افزایش مخاطبان پادکست با سئو

فهرست مطالب

در این مقاله، که توسط آژانس تبلیغاتی کروشه ترجمه گردیده است قصد داریم مزایای پادکست، و همچنین چگونگی بهینه سازی پادکست برای مشاهده در موتورهای جستجو، یوتیوب و سیستم عامل مانند iTunes یا گوگل را توضیح می دهد.

در کنار تکنیکهای سئو و لینک ها، کیفیت بالا، مطالب جذاب و جالب یکی از سه رکن اصلی هر استراتژی موفق جستجوگرها است.

محتوای استراتژی سنتی استفاده از پست های وبلاگ، مقالات، تصاویر، و گاهی اوقات ویدئوها به عنوان منابع اصلی محتوا است و در حالی که پادکست می تواند برای جذب ترافیک و حمایت از تلاشهای شما در سئو جذاب باشد، اما این رسانه اغلب در استراتژی دیجیتال مارکتینگ نادیده و دست کم گرفته شده است. پادکست می تواند نام تجاری شما را بسازد و ترافیک مستقیم ایجاد کند، در حالی که در همان زمان می توانید مطالب غنی به سایت خود اضافه کرده و از تلاشها برای ساخت لینک حمایت کنید.

البته، شما نه تنها باید بدانید که چگونه از اهرم پادکست خود برای SEO استفاده کنید، بلکه باید بدانید که چگونه با کمک پادکست به رتبه خوبی در سیستم عامل های خاص دست بیابید؛ بنابراین اگر در حال شروع و یا تاسیس یک پادکست هستید، به راهنمایی های ویژه ما در مورد نحوه قرار دادن پادکست در سئو توجه کنید:

۱. عنوان پادکست بسیار مهم است

سئو برای پیدا کردن پادکست شما در iTunes و Google Play چیست؟ همه در عنوان است. الگوریتم رتبه بندی iTunes برای پادکست ها، علاوه بر عواملی مانند تعداد کل مشترکان و بررسی تعداد پادکستها بر روی عنوان پادکست بسیار تاکید دارد،

این بدان معنی است که در حالی که شما به دنبال عنوانی قانع کننده و جالب برای پادکست خود هستید، عنوان پادکست نباید مبهم یا غیر بصری باشد که قادر به توضیح مفهوم پادکست به زبان روشن نباشد. مطمئن شوید که عنوان پادکست شامل کلمات کلیدی مهم است. اگر پادکست خود را ایجاد کرده اید، می توانید با اضافه کردن یک زیرنویس آنرا اصلاح کنید. برای مثال، اگر عنوان شما «پادکست پنجم» است و نشان می دهد که شما در مورد بازاریابی آنلاین صحبت می کنید، می توانید با اضافه کردن یک زیرنویس مانند «پادکست بازاریابی آنلاین قسمت پنجم» درباره آن توضیح دهید.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی دیجیتال تغییر کرد؟

 یک عنوان کلی با کلمات کلیدی پرمفهوم، که متمایز و به یاد ماندنی نباشد نیز استارتر خوبی نیست. عنوان پادکست خود را چیزی قرار دهید که باعث افتخار شما باشد. (توجه داشته باشید که پادکست با نام برندتان، می تواند ترکیب خوبی برای کلمه کلیدی زیرنویس باشد.) و چنانچه نمی خواهید کلمات کلیدی در عنوان و یا زیرنویس باشد، سعی نکنید که تگ خود را با کلمات کلیدی پر کنید. اپل با دیدن عنوان شما متنی را برایتان ارسال می کند که به شما تذکر می دهد که آنچه نوشته اید بیانگر آنچه شما درباره آن فعالیت میکنید،نیست.

شفاف سازی کنید، از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید که با عبارتهای جستجوی مرتبط باشد. در Google Play، توضیحات شما (و نه توصیف مشخصات فردی) قابل جستجو است، بنابراین مطمئن شوید که آن را بهینه سازی کرده اید، در حالی که هنوز هم جالب و قانع کننده باشند.

۲. خوراک RSS خود را بهینه سازی کنید

هرچند کاربران به اندازه گذشته از RSS استفاده نمی کنند، خوراک پادکست شما در RSS در iTunes، Google Play و بسیاری دیگر از پاکدست های سیستم عامل های دیگر وجود دارد. اساسا، زمانیکه افراد یک پادکست را به اشتراک میگذارند، در واقع در همه سیستم عامل ها مشترک است.

خوراک چیزی است که تمام اطلاعات پادکست شما را درسیستم عامل فراهم می کند؛ بنابراین، هنگامی که شما می خواهید تیتر و یا توضیحات خود را به روز رسانی کنید، شما خوراک RSS خود را نیز به روزرسانی کنید. این می تواند تا ۲۴ شما را در یک از زمینه ها در iTunes و یا دایرکتوری های دیگر به روز نگه دارد.

بیشتر بخوانید:  گرگ وال استریت به محتوای بهتری برای فروش نیاز دارد!

بهترین راه برای کنترل بیش از حد SEO بر پادکست شما، با ایجاد خوراک RSS، استفاده از یکی از Libsyn شما فراهم می کند و یا خوراک شما از پلاگین PowerPress برای وردپرس (یک پلاگین رایگان)…

اطمینان حاصل کنید که یک خوراک آر اس اس سازگار دارید که شکست نمی خورد و یا با استفاده از هر castfeedvalidator.com کند نشده و یا با podba.se با استفاده از اعتبار شما بیش از حد از خوراک استفاده نکند.

۳. در وب سایت خود اعمال نفوذ کنید

بله پادکست یک فایل صوتی است، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید امتیاز SEO را با اعمال نفوذ در وب سایت و ساخت آن به عنوان مقصد ارزشمندی برای گوگل برای ارسال ترافیک، استفاده کنید. به عنوان یک شاغل در SEO، ما همواره در تلاش برای جذب بیشتر لینک های مورد اعتماد به سایت خودمان هستیم. یک پادکست خوب، بیشتر از انواع محتوا می تواند به شما برای جذب لینک ها کمک کند.

اگر یک نویسنده سایت شما را دنبال می کند و به فکر لینک شدن با محتوای پادکست شما است، نشان دادن آنها به دیگر سایت های معتبر هنگامیکه شما مطالب خود را برجسته کرده اید، می تواند به عنوان یک «اثبات اجتماعی» عمل کند که مطالب شما را معتبر، با کیفیت بالا و قابل اعتماد، نشان داده و در نتیجه ارزش لینک دادن را ایجاد می کند. به عنوان مثال، شما می توانید در بخشی از صفحه خانگی خود و البته ترجیحا در تمام قسمتهای صفحه «همانطور که دیده می شود» را قرار دهید

بیشتر بخوانید:  چه زمانی و چگونه آژانس دیجیتال باید به کسب وکارهای نه بگوید

عکس

یکی دیگر از راههای آسان برای افزایش دسترسی شما،ایجاد محتوای حمایتی است که می خواهید در موتورهای جستجو افشا کنید. برخی از نمونه های محتوا که می توانید ایجاد کنیدعبارتند از:

 مشاوره دیجیتال مارکتینگ

توضیحات اپیزود یا recap

نمایش یادداشت ها با برچسب زمانی

رونوشت

کلید takeaways

چک لیست / برگه

بخش هنری

رونوشت یک بخش غنی از متن برای ارسال در سایت شما خواهد بود. فقط سایت را از متن پر نکنید، ویژگی ها و ارائه آن به سادگی، باعث تمایل بیشتر کاربران به تعامل با آن می شود.

هر قسمت باید هنر منحصر به فردی داشته باشد تا بازدید کنندگان چیزی برای اتصال در Pinterest داشته باشند. نگاهی به نمایش همسر من «ستارگان زندگی» مثال عالی از استفاده از هنر است

اطمینان حاصل کنید که هر قطعه محتوای از یک URL انسان دوستانه، و شامل لینکی به هر کدام از یادداشتهای شماست. به مخاطبان خود یادآوری کنید که اگر آنها از برنامه پادکست استفاده کنند،می توانند به راحتی با کلیک بر روی artwork در player. به نکات مهم دسترسی داشته باشند. شماره تلفن و ایمیل خود را در بالای یادداشت قرار دهید تا شنوندگانتان بتوانند با شما تماس بگیرند.

بخش دوم این مقاله در پست بعدی در وبلاگ شرکت تبلیغاتی کروشه منتشر خواهد شد

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.