نسخه آزمایشی!

۸ مرحله انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

اگر شما تجربه کمی در برخورد با آژانس های تمام خدمات بازاریابی دیجیتال داشته باشید می دانید که پیدا کردن یک شرکت دیجیتال مارکتینگ برای برنامه ریزی و اجرای کمپین بازاریابی دیجیتال می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله میخواهم به شما بگویم چگونه آژانس ۳۶۰ درجه دیجیتال مارکتینگ درست را انتخاب کنید. بسیاری از آژانس بازاریابی دیجیتال سعی می کنند خودشان را پشت اصطلاحات بزرگ و جملات تحریک کننده پنهان کنند تا بتوانند مشتریان را درباره توانایی هایشان گیج کنند و یا قانع کنند این در حالی است که برای بیشتر مشتریان هزینه تنها ملاک ارزیابی شرکت های تبلیغاتی بازاریابی است.

مقاله مرتبط: ۱۰ اشتباه آژانس های دیجیتال مارکتینگ

اگر شما یک کسب وکاری دارید که نیاز هست یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا فراهم کننده خدمات بازاریابی را برای برون سپاری انتخاب کنید پس بهتر است به صورت علمی به موضوع نگاه کنید تا مشکلاتی بعداً برای شما پیش نیاید.

گام اول: شناسایی سازمان های آینده نگر بازاریابی دیجیتال

شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید. با استفاده از جستجو در گوگل می توانید سازمان های آینده نگر بازاریابی دیجیتال را در شهرتان شناسایی کنید. اگر به دنبال سازمان در یک شهر خاص هستید از کلمات کلیدی شهر مثل تهران یا مشهد و … استفاده کنید در پایان گوگل برای شما لیستی از آژانس های برتر دیجیتال مارکتینگ را به شما نشان می دهد. راه دیگر این است که در دایرکتوری ها و لینکدین به دنبال شناسایی شرکت ها باشید.

گام دوم: ایجاد یک لیست کوچک از وب سایت های شرکت های بازاریابی دیجیتال

همه شرکت های بازاریابی دیجیتال آن قدر توانا و ماهر نیستند که تمام پروژه های بازاریابی دیجیتال را اجرا کنند. اگر شما به دنبال پشتیبانی از کالاهای تولید شده هستید به وب سایت شرکت ها نگاه کنید تا درک کنید که موضوع با اهمیت یا خدماتی که آن ها انجام دادند چه خدماتی هست. اگر شما دنبال این موضوع نیستید پس این موضوع رو رها کنید و نمی خواهید با کسی که هیچ چیزی درباره اجرای پروژه نمی داند در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:  4 روش برای انجام موثر گزارش گیری از رسانه های اجتماعی

گام سوم: سعی کنید دانشتان را درباره منطقه موردعلاقه تان بیشتر کنید.

هیچ مشاور دیجیتال مارکتینگ یا حتی مشاور تبلیغاتی تا به حال انجام کار را رد نکرده است و افراد حرفه ای برای انجام کار در اولویت می باشند بنابراین اگر شما با یک فرد حرفه ای کار می کنید نیاز هست که دانشتان را درباره منطقه ای که می خواهید او کار را انجام بدهد داشته باشید. موارد مطالعه شده و کارهای انجام شده را از بلاگ آن شرکت یا بخش نمونه کارهای دیجیتال مارکتینگ پی گیر باشید.

اکثر شرکت ها معمولاً بهترین کار خود را در صفحه اصلی سایت نمایش می دهند و این به شما یک ایده از نوع کاری که آن ها انجام داده اند می دهد. به طور مشابه این بخش در وبلاگ ها به شما یک ایده از اینکه چطور دانشتان را درباره موضوع عمیق کنید ارایه می دهد.

اگر شما در بخش وبلاگ اطلاعات خسته کننده و روتین را مشاهده کردید مطمئن باشید شرکت بازاریاب دیجیتال اشتباهی را جستجو کردید.

یک سازمان حرفه ای خوب عمق دانشش را در وب سایت به نمایش می گذارد. در پایان روز در واقع شما ترجیح می دهید با یک حرفه ای کار کنید و کمی پول بیشتری به مشاور دیجیتال مارکتینگ بپردازید تا اینکه بازاریاب دیجیتال با هزینه کمتر و شانس رسیدن به هدف کمتر انتخاب شود. این کار بهترین ROI یا نرخ بازگشت سرمایه تان است.

گام چهارم: درک کنید که چه کسی مسئول اجرای بازاریابی است و مشخصات لینکدونی را چک کنید.

اگر شما می خواهید از سازمان های کوچک و متوسط بازاریابی دیجیتال استفاده کنید این شانس را دارید که با رهبر آن سازمان روبرو شوید. بنابراین بسیار مهم است که بررسی کنید رهبر آن سازمان در بازاریابی دیجتال چگونه است. یک راه خوب برای بررسی این موضوع ، این است که پروفایل آن رهبر سازمان را در شبکه های اجتماعی به ویژه لینکدین بررسی کنید.

یک مدیر خوب باید در شبکه اجتماعی مثل لینکدین فعال باشد. یک درخواست ارتباط به افرادی که پروفایل شما را پیدا کردن بدهید.

گام پنجم: آژانس های نهایی و منتخب در یک صفحه داکیومنت خلاصه کنید

اکنون که شما یک لیست نهایی از ۴ یا ۵ شرکت را در یک صفحه خلاصه کردید موارد زیر را نیز به طور شفاف بیان کنید.

اهداف بازاریابی دیجیتال آیا این است که از تولیدات شما حمایت کند، افراد بیشتری محصول شما را ببینند، فروش، بهبود سئو، مدیریت شبکه اجتماعی یا انجام تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام است؟

 در برخی موارد و منوط به خدمات و محصولاتی که ارائه میکنید هدف شما بیشتر به صورت منطقه ای است شما که نمی خواهید سازمان به اهداف برنامه ریزی شده برای کل کشور ایران برگردد در حالی که شما تنها روی یک شهر تمرکز کردید. تجربه من این است که شما بودجه بیشتری اختصاص بدهید که نشان بدهد شما آماده خرج کردن هستید.

بیشتر بخوانید:  10 تجربه بازاریابی که می‌توانید برای بهبود شبکه اجتماعی خود انجام دهید

اکثر مشتریان بر این باور هستند که شرکت ها کل بودجه را می خواهند و ترجیح می دهند بودجه تخمینی سازمان ها برای انجام کارشان را بدانند و بعد با سازمان ها در گرفتن بودجه پایین تر بحث کنند. آیا انجام این کار بهتر نیست؟

این سند یک صفحه ای شامل تمام آژانس های حرفه ای می باشد. به خاطر بیارید که پولتان در حال خرج شدن هست و شما نیاز به ROI یا بازگشت سرمایه در کارتان دارید. این سوالاتی که در بالا گفته شد را قبل از اینکه سند یک صفحه ای را آماده کنید از خودتان بپرسید.

گام ششم: از آژانس ها دعوت کنید تا طرحی به شما بدهند

اینجا جایی است که شما می توانید تعداد زیادی مشاوره رایگان و نکات های مفیدی را دریافت کنید. از سازمان ها دعوت کنید تا طرحی به شما ارائه دهند. البته که این طرح به صورت کلی بوده و جزئی نخواهد بود. در طول مکالمه با آن شرکت ها رهبر آن شرکت به شما خواهد گفت چگونه به آرزوی مطلوب رسیده است. شما در طول این مشاوره رایگان می توانید مدت مکالمه تان را با آن ها تعیین کنید. شما با این دانش به دست آمده می توانید اهداف بازاریابی دیجیتال تان را پیدا کنید.

گام هفتم: مذاکره

هیچ معامله کاملی بدون مذاکره انجام نمی شود و نمایندگان همیشه به حوزه تخمین هزینه در مذاکره می روند. چگونه شما به نقطه پایان مذاکره با آژانس رسیدید؟ زمانی که نماینده می گوید هیچ پروژه ای.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب همیشه به دنبال پروژه های سودآور نیست در حالی که آژانس های بد بعد از انجام مذاکرات زیاد و سر و صدای زیاد این کار را انجام می دهند.

گام هشتم: سند قابل تحویل بازاریابی دیجیتال آژانس

این یک جنبه بحرانی از رابطه شما با آژانس بازاریابی دیجیتال است. همیشه اسناد قابل تحویل از سازمان در طول انجام پروژه به دست می آید. رابطه شرکت خوب بستگی به اعتماد متقابل و کار دارد.هر دو به یکدیگر وابسته هستند. در پایان مراقب علایمی که می گوید به پایان رابطه رسیدید باشید.

بیشتر بخوانید:  بهینه سازی پادکست ها و افزایش مخاطبان

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.