نسخه آزمایشی!

هیت مپ یا نقشه حرارتی سایت خود را دست کم نگیرید

فهرست مطالب

فرقی نمی کند مشاور دیجیتال مارکتینگ طراح سایت باشید، مدیر عامل، مدیر بازاریابی، وبلاگ نویس معمولی، و یا معلم تجارت الکترونیک، استفاده از هیت مپ ارزش امتحان کردن را دارد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ یا هرکسی که در دنیای بازاریابی دیجیتال کار می کند حداقل باید آگاهی های کمی در خصوص هیت مپ heatmap   داشته باشد. از زمانی که شرکت هایی مانند Crazy Egg کمپین های تبلیغاتی بزرگی را آغاز کرده اند. حتی افراد معمولی، غیر بازاریاب یا طراح وب نیز با نقشه حرارتی سایت آشنایی دارند.

به طور خلاصه، این نقشه برای دانستن دقیق اینکه دیگران در صفحات وب شما چه کاری انجام می دهند استفاده می شود. این ابزار به شما نشان می دهد بازدیدکنندگان بر روی چه چیزی کلیک می کنند، بر روی چه مطلبی بیشتر تامل می کنند و از چه مطلبی سریع می گذرند. این ابزار به شدت برای کمک به بهینه سازی بازدید بازدیدکنندگان و مشتریان از سایت مفید است.

چرا هیت مپ دست کم گرفته می شود؟

بسیاری از نمایندگی های بازاریابی، حتی آن هایی که مسئول توسعه وب سایت مشتریان هستند، برای اشتراک در هیت مپ خود را به زحمت نمی اندازند. آن ها فکر می کنند از طریق ابزاری مانند تحلیلگر گوگل می توانند آنچه مشتری در سایت انجام می دهد و لینک هایی که کلیک می کند یا نمی کند را ببینند و از طریق آن ساختار سایت را تغییر دهند. در واقع آن ها می توانند از تحلیل گر گوگل در این جهت استفاده کنند اما برخی نکات مهم را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید:  چگونه کمپین موفقی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آغاز کنیم؟

مزایای هیت مپ در برابر گوگل آنالتیکس

۱.سرعت تجزیه و تحلیل با نقشه حرارتی

هنگام استفاده از تحلیلگر گوگل، برای مشخص کردن این که افراد چطور از سایت شما استفاده می کنند، عمدتا به متن و اعداد نگاه می کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا کلیک کنید و آنچه در سایت اتفاق می افتد را ببینید. این مسئله باعث خطا نیز می شود. بسیاری از افراد هنگامی که به طور مناسب از تحلیلگر گوگل استفاده می کنند احساس خوبی ندارند، بنابراین گزارشی بر اساس یافته های خود تهیه کرده و به تیم نشان می دهند.

 با هیت مپ ، می توانید به صفحه نگاه کنید و نتیجه گیری کنید! متوجه می شوید افراد به دنبال چه چیزی هستند، بر روی چه چیزی کلیک می کنید، و می توانید بلافاصله با همکاران خود در خصوص این تصاویر صحبت کنید.

۲.لینک های گم شده:

ابزارهای تجزیه و تحلیل قوی مانند تحلیلگر گوگل ( گوگل آنالیتیکس) نیز محدودیت های خود را دارند. این ابزارها به جز این که دیگران بر روی چه لینکی یا دکمه یا صفحه ای کلیک می کنند، هیچ فعالیت دیگری را ثبت نمی کنند. هیت مپ می تواند در خصوص کلیک بر روی چیزهایی که لینک نیستند نیز به شما گزارش دهد. آیا یک عکس بزرگ در صفحه وجود دارد که مردم روی آن کلیک می کنند، اما لینک داده نشده است؟ لینک آن را بسازید. آیا افراد روی چیزهایی که مانند دکمه ها هستند کلیک می کنند، اما آن ها دکمه نیستند؟ آنها را تغییر دهید.

۳.مناطق مرده در وب سایت

یکی دیگر از عوامل موثر در هیت مپ ، مناطق مرده است. اگر به صفحه نگاه می کنید و مناطق آبی یا مناطق بدون هیچ گونه کلیک گرم مشاهده می کنید، از خودتان بپرسید: آیا این تلف کردن فضا نیست؟ شاید بتوانید متنی را در این منطقه قرار دهید. آیا چیزی که در آنجا است مفید می باشد؟ آیا اصلا چیزی آنجا وجود دارد؟ آیا می توانید صفحه خود را طوری تغییر دهید تا از فضا بهتر استفاده کنید؟ ممکن است شگفت زده شوید وقتی می ببینید مردم به چه چیزهایی نیازی ندارند.

بیشتر بخوانید:  5 دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال

۴.صفحات محصول در سایت

ابزار تجزیه و تحلیل عمومی می تواند به شما نشان دهد افراد بر روی چه لینک هایی کلیک می کنند. اگر تعداد زیادی محصول برای فروش در سایت دارید، می توانید به راحتی با مشاهده نرخ کلیک آن ها ببینید کدام محصول محبوبیت بیشتری دارد. با این حال، شما به وضوح نمی توانید ببینید چگونه موقعیت آنها در صفحه بر فروش تاثیر می گذارد.

تجزیه و تحلیل ثبت شده:

یکی از مهمترین مواردی که باید به یاد داشته باشید این است که ابزارهای Heatmaps وجود دارد که به تجزیه و تحلیل کمک می کنند. اگر علاقه مند به مشاهده اطلاعات عمومی کاربر در تحلیلگر گوگل هستید، مانند آمار بازدید کنندگان، مدت زمان بازدید، نحوه پیدا کردن سایت شما، جایی که از آن وارد شده اند و غیره، می توانید همه چیز را در یک ابزار مانند Ptengine پیدا کنید. این کار برای بسیاری از افرادی که نمیخواهند در پیچیدگی تحلیلگر گوگل فرو روند، یا افرادی که یک ابزار برای حفظ چیزهای ساده می خواهند، مناسب خواهد بود.

در شکل زیر هیت مپ استفاده شده در سایت یک تولیدکننده خودروی معروف نشان داده شده است.

 

تصویر در سمت راست، سردرگمی بازدیدکنندگانی را که باور دارند پانل قرمز و سفید در سمت راست قابل کلیک هستند نشان می دهد. آنها در واقع فقط یک بخش سبک و ساده از سیاست استاندارد شرکت برای مشتریان می باشد. می توانید ببینید هنگامی که بر روی این پانل ها کلیک می شود چه اتفاقی می افتد. تعداد کمی از افراد در سمت چپ فرم را پر می کنند.

بیشتر بخوانید:  2017 سال محتوای بصری، چه چیزی باعث می شود محتوای بصری عالی باشد؟

هنگامی که این مسئله مشخص شد، شرکت صفحه را از نظر متنی اصلاح کرد و از مردم خواست فرم سمت چپ را پر کنند. نتایج همان طور که انتظار می رفت به نسبت خوبی بهبود یافت.

بنابراین این ها مزایای کلیدی هیت مپ ها هستند اما با زمان گذاشتن و استفاده از heatmaps به مزایای بیشتری نیز پی می برید. آیا در حال حاضر از هیت مپ استفاده می کنید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.