نسخه آزمایشی!

آژانس‌های تبلیغاتی چه کارهایی انجام می‌دهند؟

فهرست مطالب

 

آژانس‌‌‌‌‌های تبلیغاتی طیف وسیعی از استراتژی‌های تبلیغاتی را به کار می‌برند تا بتوانند کمپین‌های بازاریابی که بر اساس نیاز مشتری طراحی شده است را ایجاد کنند. این آژانس‌ها ممکن است اندازه کوچکی داشته باشند یا اینکه شرکت‌های بزرگی با دپارتمان‌های مختلف برای تحقیق بر روی بازار، مدیریت اکانت‌ها و فروش، کپی رایتینگ و طراحی گرافیکی باشند. آژانس‌های تبلیغاتی رابطه بسیار نزدیکی با مشتریان دارند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کنند و ایده‌های راه‌اندازی کمپین را با فرآیندی خلاقانه طراحی نمایند.

بازارگرمی برای فروش:

با اینکه هدف بیشتر آژانس‌های تبلیغاتی توسعه رابطه همکاری مداوم با مشتریان به صورت طولانی مدت است اما به دست آوردن مشتری جدید با بازارگرمی برای فروش آغاز می‌شود. به جای تماس سرد تصادفی با کسب وکارها، آژانس‌های تبلیغاتی معمولا از رویکرد درون به بیرون کارشان را آغاز می‌کنند و با افرادی که شخصا می‌شناسند تماس می‌گیرند. این افراد ممکن است شرکت‌های خبری را مانیتور کنند تا شرکت‌هایی را کشف کنند که نیازمند فرایند تبلیغاتی هستند. سپس نمونه کارهایشان را در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

ارائه:

وقتی مشتری بالقوه برای ملاقات با آژانس تبلیغاتی راضی شد و اعلام آمادگی کرد، آژانس ارائه‌ای برای او آماده می‌کند و پیشنهادات خود را در اختیارش قرار می‌دهد.

سطح جزییات و تحقیقی که در این ارائه اجرا می‌شود، به سطح تمایل یا تعهدی که توسط مشتری نشان داده می‌شود، بستگی خواهد داشت. در طول ارائه، آژانس مطالعات موردی که در طول تحقیقش یافته را در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا نوع تبلیغاتی که با شرکت‌های مشابه کار کرده است را نشان دهد. سپس آژانس ممکن است لوگوها، بروشورها، پست مستقیم، سایت، بنر یا بیلبوردهایی که در گذشته برای مشتریان دیگر طراحی کرده است را هم نشان دهد.

بیشتر بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ و تاثیر مشارکت و همکاری

ارزیابی و برآورد:

بعد از اینکه مشتری برای استخدام آژانس تصمیم گرفت، شروع به ارزیابی موقعیت فعلی مشتری در صنعتش می‌کند. این ارزیابی دربرگیرنده بررسی سهم بازار، رقبای او و سطح شناختی است که نسبت به مشتری هدف دارد. برخی از این اطلاعات را می‌توان از سایت مشتری و طرح تجاری‌اش جمع‌آوری کرد. آژانس همچنین انتظارات مشتری را می‌سنجد و ضرب الاجلی برای ایجاد کمپین جدید ارائه می‌کند.

موارد خلاقانه:

تیم خلاقانه آژانس، بخش‌های واقعی کمپین همچون تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، پاپ آپ‌های سایت، پست مستقیم یا ترکیبی از رسانه‌های مختلف را ایجاد می‌کند. کپی رایترها و طراحان گرافیکی معمولا توسط آژانس‌ها استخدام می‌شوند تا بتوانند به صورت پروژه‌ای مواردی که برای تبلیغات نیاز است را طراحی و اجرا کنند.

آغاز کمپین:

خریدار رسانه آژانس تبلیغاتی فضایی برای تبلیغات از فروشنده خریداری خواهد کرد. آغاز کمپین و اجرای آن معمولا دربرگیرنده انتشار تبلیغ با تغییر رسانه‌ای است که عناصر مختلف در آن ظاهر می‌شود تا مخاطب در یک رسانه با اطلاعات مختلف بمباران نشود. تغییر پلتفرم رسانه‌ای به تولید آگاهی از برند کمک می‌کند و در جهات مختلف، آژانس را به بازار هدف نزدیک می‌نماید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.