نسخه آزمایشی!

۹۹ مزیت بازاریابی محتوایی [ بخش اول ]

فهرست مطالب

بازاریابی محتوایی موضوع جدیدی نیست اما ممکن است شما تازه کار خود را آغاز کرده باشید و این موضوع برایتان مسئله تازه ای باشد. به همین خاطر است که در این مقاله تلاش کردیم ۹۹ مزیت بازاریابی محتوایی را کنار هم بگذاریم و فهرستی از آن را تهیه کنیم. این لیست برای آگاه کردن، قدرت بخشیدن و الهام بخشیدن به شما طراحی شده است. مطمئن باشید که مزایای زیادی برای بازاریابی محتوایی وجود دارد اما ما در این مقاله تنها چند مورد از این مزایا را با هم مرور خواهیم کرد.

بخش اول مقاله            بخش دوم مقاله              بخش سوم مقاله 

 

دانلود کتاب الکترونیکی 99 مزیت بازاریابی محتوایی

پول پول پول

۱. بازاریابی محتوایی نرخ تبدیل بالاتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد:

نکته مهمی که باید بدانید این است که بازاریابی محتوایی ۶ برابر بیشتر از بازاریابی سنتی نرخ تبدیل دارد. پس می توانید بودجه خود را به چنین بازاریابی تخصیص دهید

۲. بازاریابی محتوایی ارزان تر از بازاریابی برونگراست:

این نوع بازاریابی ۶۲ درصد ارزان تر از سایر بازاریابی هاست.چه کسی دوست ندارد در هزینه های کسب و کار خود صرفه جویی کند؟

 

۳. هزینه به ازای کسب سرنخ و هزینه به ازای فروش برای این نوع بازاریابی کمتر از سایر بازاریابی هاست:

زمانی که محتوای تولید شده شما در دنیای آنلاین منتشر شد دیگر نیازی به صرف هزینه های اضافی برای آن نخواهید داشت. البته این موضوع از تبلیغاتی که باید به طور مداوم بر روی آن سرمایه گذاری کنید متفاوت است. در این شرایط می توانید با هزینه اندک، سرنخ بیشتری کسب کنید و بیشتر بفروشید.

۴.چرخه فروش کوتاه تری دارد:

در دنیای B2B، ۶۰ درصد از تصمیم گیری های افراد در مورد خرید قبل از هرگونه تماسی بین خریدار و فروشنده رخ می دهد. چرخه فروش از سال ۲۰۱۲، ۲۲ درصد رشد داشته است و به همین خاطر توزیع طبیعی محتوا به خریداران بالقوه و ایجاد شرایطی که بتوانند خودشان خرید کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۵.باعث کاهش بار کاری کارمندان فروش می شود:

در بیشتر روش های بازاریابی، کارمندان فروش مجبور می شوند کل روز تماس هایی با مشتری داشته باشند اما در این نوع بازاریابی، سرنخ ها به سمت تان می آیند.

۶. این نوع بازاریابی قابل استفاده مجدد است:

یکبار سرمایه گذاری می تواند به دارایی های جدیدی تبدیل شود که باعث افزایش بازگشت سرمایه گذاری می شود. شما می توانید یک وایت پیپر (یک مقاله‌ی متقاعد کننده که با استفاده حقایق و منطق به منظور ارائه‌ی راه حل خاص برای مشکل خاص منتشر می شود و با بروشور و کاتالوگ تفاوت دارد.) را به پست های وبلاگی متعددی تبدیل کنید. می توانید اینفوگرافیک را به تصاویر برجسته کوچک تر برای خبرنامه های ایمیلی تبدیل کنید.

۷.همترازی خوبی بین فروش و بازاریابی وجود خواهد داشت:

قطعا شرکت شما هم یک هدف واحد دارد و آن هم درآمدزایی است. هم دپارتمان بازاریابی و هم دپارتمان فروش می توانند به طور همزمان از دارایی های محتوایی استفاده کنند و از آن برای جذب سرنخ و بستن معامله استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید:  7 نوع اینفلوئنسرها و چرایی اهمیت آنها در دیجیتال مارکتینگ

۸. بار کاری فروش و بازاریابی کاهش می یابد:

با وجود اطلاعات در دسترس، یکپارچگی پلتفرم ها و ابزارهای رایگانی که در اختیار بازاریابان محتوا وجود دارد یک فرد یا یک تیم کوچک می تواند بازگشت سرمایه گذاری را افزایش دهد.به خاطر اینکه محتوا بخشی از مدل درونگراست، تیم فروش نیاز نیست زیاد بزرگ باشد.

۹. استفاده از رادیو، تلویزیون و روزنامه دیگر قدیمی شده است:

چرا بر روی رسانه های قدیمی سرمایه گذاری می کنید؟ تا چه میزان میتوانید تبلیغات و فعالیت های بازاریابی خود در این رسانه ها را آنالیز کنید.

۱۰. مکمل تبلیغات پولی است:

محتوا با سایر تلاش های و اقدامات تبلیغاتی پولی همگام است. لازم نیست یکی از این ها را انتخاب کنید. می توانید از هردوی شان به طور همزمان بهره ببرید.

۱۱. ارزش ثابت و مداومی دارد:

محتوای خوب و با ارزشی که امروز تولید می شود قطعا برای سال های بعد نیز ارزشمند خواهد بود. همین موضوع است که سبب می شود افراد همیشه در سایت های بزرگی همچون آمازون حضور داشته باشند. اگر محتوای عالی تولید کنید مشتریان نیز به سمت شما جذب می شوند.

۱۲. این نوع بازاریابی مکمل بازاریابی دهان به دهان و نمایشگاه های تجاری است:

بازاریابی فیزیکی هنوز هم وجود دارد. محتوای تولید شده برای وب سایت و شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهد بدون نیاز به ملاقات های چهره به چهره اضافی، سرنخ هایی که به صورت حضوری کسب کرده اید را دنبال کنید.

۱۳.برای توجیه کردن بودجه های بازاریابی بزرگ تر، نتایج ملموس تری ایجاد می کند:

حتی با یک چهارم از عملکرد معیارهای محتوا نیز می توانید در مورد بودجه های بازاریابی بزرگ تر با کارفرمای خود بحث و تبادل نظر کنید.

اگر بتوانید بازگشت سرمایه گذاری را نشان دهید قادر خواهید بود سرمایه های بیشتری برای ادامه کار جذب نمایید.

۱۴. برای ورود به بازاریابی محتوا، موانع کمتری وجود دارد:

اگرچه دنیای وب بیش از دو دهه فعالیت دارد اما هنوز هم یک مجموعه دموکراتیک است. کسب وکارهای کوچک هم می توانند با کمترین سرمایه گذاری و با خرید یک نام دامنه ارزان، بازاریابی محتوایی خود را آغاز کنند.

۱۵.می توان به کمک بازاریابی محتوا به استعدادهای خلاق بیرونی دست پیدا کرد:

لازم نیست این بازاریابی را به تنهایی انجام دهید. می توانید از یک آژانس تبلیغاتی خلاق کمک بگیرید تا بتواند استعدادهای خود را در اختیارتان قرار دهد.

۱۶. تولید سرنخ های با کیفیت:

بازاریابی محتوایی سرنخ های بیشتری نسبت به تبلیغات ایجاد می کند:

بازاریابی محتوا سه برابر سرنخ بیشترس نسبت به جستجوی پولی ایجاد می کند. پس دفعه بعد می توانید این نوع بازاریابی را به شیوه های بازاریابی دیگر که به کارفرمای خود معرفی می کنید بگنجانید.

۱۷.کیفیت سرنخ های کسب شده در این روش بسیار بهبود یافته است:

کسب سرنخ های زیاد عالی است اما شما به سرنخ های بهتری نیاز دارید. محتوای با کیفیت و هدفمند می تواند در هر مرحله از قیف فروش به دست مشتریان بالقوه برسد و آن ها را به فروش نزدیک تر نماید.

بیشتر بخوانید:  چرا برای بازاریابی محتوایی به ویراستار نیاز دارید؟

۱۸. سرنخ های آماده خرید و تایید صلاحیت شده در اختیارتان قرار می دهد:

برخی از انواع محتواها ممکن است برایتان کارساز باشد و برخی از محتواها ممکن است برایتان مفید واقع نگردد. این نوع بازاریابی قالبی را در اختیار شما قرار می دهد که نشان می دهد برای روزهای آینده و هدایت سریع تر افراد به پایین قیف فروش باید چه مواردی را تولید کنید. می توانید بر اساس فعالیت های آن ها، سرنخ های از پیش تایید صلاحیت شده ای را کسب کنید و از تیم فروش بخواهید آن ها را سریع تر به سمت خرید راهنمایی کنند.

۱۹. به پرورش سرنخ کمک می کند

شما می توانید به کمک محتوای عالی که تولید می کنید در عرض چند هفته سرنخ های خود را پرورش دهید. تنها کافیست در کمپین ایمیلی پرورش سرنخ خود، فرمت محتوا را انتخاب کنید و آن را به شکل هدفمند به دست مخاطبان خود برسانید.

۲۰. بازاریابی محتوایی به شما کمک می کند دارایی های با مرز تعیین شده و بدون مرز داشته باشید:

به کمک محتوایی که پشت فرم ها قرار می گیرد می توانید سرنخ های هدفمندی به دست آورید. با باز گذاشتن دسترسی افراد به محتوا نیز می توانید طیف وسیعی از کاربران را به دست آورید. این یک بازی برد برد است.

۲۱. باعث تولید سرنخ می شود:

برای قسمت های وسطی و انتهایی قیف، تولید سرنخ یک هدف بسیار مهم است. دارایی هایی همچون وایت پیپرها، کتاب های الکترونیکی، دموی ارائه شده در سایت و نظرات مشتریان به تولید سرنخ و تبدیل آن ها کمک می کند.

۲۲. می توانید تلاش های بازاریابی درونگرای خود را دو چندان کنید:

بازاریابی درونگرا بدون محتوا ارزشی ندارد. پس اگر می خواهید به این نوع بازاریابی روی بیاورید محتوا برایتان بسیار مهم خواهد بود.

۲۳. به قیف فروش کمک می کند:

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند دارایی های خود را در مراحل مختلف قیف فروش به طور مستقیم به دست مشتری برسانید. به خاطر داشته باشید که یک بازاریابی واحد برای همه کسب وکارها وجود ندارد.

۲۴.بازاریابی محتوا به شما کمک می کند به شیوه معنادار، برنامه ریزی کنید، ایده سازی نمایید و ایده های خود را اجرا کنید:

اگر مدیر عامل شرکت شما هدف افزایش ۴۰ درصدی در ترافیک و افزایش فروش به سرنخ ها را تنظیم کرده باشد ممکن است به عنوان بازاریاب اولین کاری که انجام می دهید کار بر روی این اهداف تجاری باشد. اما به خاطر داشته باشید که شما تنها یک بازاریاب ساده نیستید، بلکه یک تسهیل کننده فروش و تولید کننده درآمد هم می باشید.

قابل سنجش و تمرکز بر نتایج

۲۵.بازاریابی محتوایی قابل سنجش است و پیگیری نرخ تبدیل قابل سفارشی سازی است:

بازاریابی محتوایی یک رسانه دیجیتال است و همین امر باعث می شود به کمک کدهای UTM بر روی صفحات سایت بتوانید آن را پیگیری کنید. هیچ کدام از روش های بازاریابی چنین سطحی از معیارهای سنجش نرخ تبدیل را به صورت زمان واقعی ارائه نمی کنند. در این شرایط داده های زیادی خواهید داشت و می توانید از این داده ها به نفع خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  دکمه فراخوانی Call to action در دیجیتال مارکتینگ

۲۶.بازاریابی محتوایی به شما کمک می کند در کانال های مختلف داده های مورد نیاز را به دست آورید:

هرچقدر تعداد کانال هایی که در آن فعالیت دارید بیشتر باشد، تعداد داده هایی که در مورد مشتریان و سرنخ ها به دست می آورید نیز بیشتر خواهد بود.

به کمک این اطلاعات می توانید هدف گیری مخاطبان را اصلاح کنید و فرآیندهای کسب وکارتان را بهبود ببخشید.

۲۷.توسعه دهنده پرسوناست و به هدف گیری آن کمک می کند:

همه مشتریان شبیه هم نیستند. بر اساس محتوایی که تولید می کنید می توانید بفهمید چه کسانی واقعا محتوای موجود را مطالعه می کنند، از چه چیزی لذت می برند و کجای قیف قرار دارند. ساخت پرسونای خریداران بر اساس اطلاعات موجود بسیار ارزشمند است.

۲۸. به شما در بخش بندی و اولویت بندی منابع کمک می کند:

از آن جایی که معیارهای فوری برای تجزیه و تحلیل دارید می توانید بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی برایتان موثر نبوده است. این موضوع به شما اجازه می دهد منابع را به طور مناسب بین اعضای تیم تقسیم کنید.

۲۹.برای هدف گیری مجدد و بازاریابی مجدد عالی است:

داده هایی که شما از محتوای طبیعی خود جمع آوری می کنید می تواند در کمپین های هدف گیری مجدد به کار گرفته شود و به یک تبلیغ مرتبط با بازدیدکنندگان قبلی سایت تبدیل گردد. اینکار به شما کمک می کند بعد از مدت زمان طولانی هم با بازدیدکنندگان خود ارتباط داشته باشید.

۳۰.بازاریابی محتوایی نتایج خودکاری تولید می کند:

قبل از اینکه محتوای خود را به صورت آنلاین منتشر کنید می توانید زمان ارسال و کانالی که می خواهید در آن منتشر شود را تعیین نمایید. اینکار استرس آپلود دارایی ها به صورت دستی را کاهش می دهد.

۳۱. بازاریابی محتوایی به شما کمک می کند درک درستی از سفر مشتری داشته باشید:

اگر مشتریان بالقوه شما بعد از دومین تعامل با برند آن را ترک کرده اند ممکن است در سایت یا محتوای خود مشکل داشته باشید. بررسی این موارد به شما کمک می کند درک درستی از خریداران و مسیری که در کسب وکار همراهتان بوده اند داشته باشید.

۳۲. هوش کسب وکار از طریق معیارهای دیجیتال را بهبود می بخشد:

ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس، Semrush، MarketMuse, BuzzSumo و Searchmetrics بینش مستحکمی در مورد عملکرد شما در دنیای دیجیتال ارائه می کند و به شما نشان می دهد در برابر رقبا چه عملکردی داشته اید.

۳۳. با مانیتور کردن برند کمک می کند:

آیا می دانید سایرین در مورد برند شما چه می گویند؟

سایر شرکت ها کارهای شما را نشان می دهند؟ ابزارهای مانیتور کردن برند به شما کمک می کند هر منشنی که در مورد کسب و کارتان ایجاد می شود را تشخیص دهید و شناسایی نمایید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.