نسخه آزمایشی!

آمارهای بازاریابی ویدئویی که باید در سال ۲۰۱۹ بدانید.

فهرست مطالب

 

محبوبیت و اهمیت ویدئو روز به روز در حال افزایش است. این موضوع بدین معنی است که برای استفاده از آخرین پیشرفت‌ها باید بتوانید از استراتژی بازاریابی ویدئویی قدرتمندی استفاده کنید و آمارهایی که در این زمینه وجود دارد را بدانید. ویدئو شکل قدرتمندی از محتواست و محبوبیت آن با رشد کاربرد رسانه‌های اجتماعی بیشتر شده است. علی‌رغم اینکه بیشترمان به صورت روزانه از ویدئوهای آنلاین استفاده می‌کنیم بیشتر بازاریابان هنوز هم از ویدئو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتالشان استفاده نمی‌کنند یا نمی‌توانند بهترین نتیجه را به دست آورند. برای اینکه کمک‌تان کنیم اطلاعات بیشتری درباره بازاریابی ویدئویی به دست آورید و بیشترین بازگشت سرمایه‌گذاری از کمپین‌هایتان را داشته باشید برخی از آمارهایی که درباره بازاریابی ویدئویی هست را کنار هم جمع کرده‌ایم.

اهمیت در حال تغییر ویدئو به عنوان محتوای بازاریابی

۸۳ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش کرده‌اند که ویدئو برایشان مهم شده است.

۵ درصد با اهمیت کمتر

۱۲ درصد بدون تغییر

۸۳ درصد بسیار مهم

 

۸۳ درصد از بازاریابان بر این باورند که اهمیت ویدئو در حال افزایش است:

 

ویدئو در حال حاضر هم نتایج عالی به دست می‌آورد. هر چند به نظر می‌رسد متخصصان بازاریابی انتظار بیشتری از این نوع محتوا دارند. گزارش Demand Metric نشان می‌دهد ۸۳ درصد از بازاریابان بر این باورند که اهمیت ویدئو در حال افزایش است. در مقابل تنها ۱۲ درصد بیان کردند که اهمیت ویدئو تغییری نکرده و کمتر از پنج درصد از بازاریابان گفتند که اهمیت ویدئو در آینده کمتر خواهد شد.

حالا که بیشتر بازاریابان عقیده دارند ویدئو در سال‌های آینده اهمیت بیشتری خواهد داشت می‌توان انتظار داشت این نوع بازاریابی بخشی از کمپین‌های بازاریابی آنلاین باشد. این موضوع بدین معنی است که باید کارتان را همین امروز آغاز کنید تا بتوانید نوعی از ویدئو که برایتان بهترین کارکرد را دارد بیابید. این موضوع کمک‌تان می‌کند استراتژی موثری قبل از اینکه فضای آنلاین با محتوای ویدئویی بیشتر اشباع شود داشته باشید.

۵۳ درصد از مشتریان بعد از دیدن ویدئو در رسانه‌های اجتماعی با برند تعامل برقرار می‌کنند:

ویدئوها یک ابزار تعاملی محسوب می‌شوند و یک روش عالی برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتری احتمالی به سایت یا صفحات اجتماعی هستند. این موضوع توسط نظرسنجی انجام شده توسط Brightcoveتایید شده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۵۳ درصد مشتریان بعد از دیدن ویدئو در رسانه‌های اجتماعی با برند تعامل دارند. زمانی که صحبت از کاربران نسل هزاره به میان می‌آید این اعداد و ارقام نیز افزایش می‌یابد. این نسل ۶۶ درصد بعد از دیدن ویدئو در رسانه‌های اجتماعی با برند تعامل می‌کند. چنین آمارهایی نشان می‌دهد ویدئو می‌تواند شکل موثری از تبلیغات و نیز فرصت عالی برای استراتژی رسانه‌های اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید:  هزینه سئو را چگونه در نظر بگیریم؟

 

در مورد اینکه افراد چگونه بعد از دیدن ویدئو در رسانه‌های اجتماعی با برند تعامل کرده‌اند، ۲۰ درصد گزارش کرده‌اند که از سایت بازدید کرده‌اند و بیش از۲۰ درصد نیز تحقیقی بر روی برند انجام داده‌اند. مهم‌تر از همه اینکه ۲۳ درصد از افراد دوست دارند ویدئو را به همراه لینکی ببینند که به آنها اجازه می‌دهد به طور مستقیم محصولی را خریداری کنند، ویدئوی محصول را ببینند یا اطلاعات بیشتری به دست آورند.

صرف بودجه بر روی تبلیغات ویدئویی دیجیتال از سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۳ درصد افزایش یافته است:

همه بخش‌های بازار شاهد رشد سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات ویدئویی دیجیتال و موبایلی بوده است. این موضوع را مطالعه IAB در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. از سال ۲۰۱۶ بودجه صرف شده بر روی ویدئو تا ۵۳ درصد افزایش یافته و احتمال رشدش هم وجود دارد. درباره بخش‌های خصوصی بازار، موارد خانگی هم شاهد رشد بودجه صرف شده بر روی تبلیغات دیجیتال بوده است و بیش از ۱۵۹ درصد بر روی این شکل از محتوا هزینه صرف شده است. در بازار سلامت و زیبایی این عدد به ۹۹ درصد می‌رسد. این ترند نشان می‌دهد صرف هزینه بر روی فایل‌های ویدئویی افزایش خواهد یافت و بیش از نیمی از بازاریابان به دنبال افزایش هزینه‌های بازاریابی ویدئویی در ۱۲ ماه بعدی هستند.

۹۳ درصد از ویدئوهای اجتماعی به نتیجه منجر می‌شوند. ۹۳ درصد از کسب وکارها بیان کرده‌اند که به لطف انتشار ویدئو در رسانه‌های اجتماعی، مشتریان جدیدی کسب کرده‌اند.

بازگشت سرمایه‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی:

چه نوع محتوایی بازگشت سرمایه‌گذاری بهتری برای تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دارد؟

ویدئو ۶۳ درصد

تصاویر/ فایل‌های گرافیکی۵۶ درصد

پست‌های وبلاگی۲۵ درصد

متن/ نقل قول: ۲۳ درصد

اینفوگرافیک ۲۲ درصد

بازاریابی ویدئویی بهترین پاسخ را برای بازاریابان داشته است.

۸۸ درصد از بازاریابان از بازگشت سرمایه‌گذاری ویدئوهای رسانه اجتماعی راضی هستند:

بازاریابان نه تنها دوست دارند هزینه‌های صرف شده بر روی ویدئوهای دیجیتال را افزایش دهند بلکه به طور مرتب گزارش می‌کنند که از این روش نتایج بهتری به دست می‌آورند. اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان (۸۸ درصد) از بازگشت سرمایه‌گذاری ویدئوهای رسانه اجتماعی راضی هستند و بیشتر برندها از این روش نتایج مثبتی دریافت می‌کنند. زمانی که از بازاریابان سوال کردیم چه نوع محتوایی بهترین بازگشت سرمایه‌گذاری را در رسانه‌های اجتماعی داشته است ویدئو اولین انتخابشان بود. حدود ۴۰ درصد ویدئو را اولین گزینه انتخاب کردند و ۲۳ درصد ویدئو را در جایگاه دوم قرار دادند. علاوه بر این ۸۰ درصد بازاریابان از بازگشت سرمایه‌گذاری تبلیغات ویدئویی خود در رسانه‌های اجتماعی هم راضی هستند.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی شبکه های اجتماعی برای وکلا

۷۲ درصد از افراد زمانی که صحبت از کسب اطلاعات درباره محصول یا خدمات به میان می‌آید ویدئو را بر متن ترجیح می‌دهند:

زمانی که ویدئو و متن بر روی صفحه یکسانی به نمایش در می‌آید ۷۲ درصد از افراد ترجیح می‌دهند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات یا محصولات از ویدئو استفاده کنند. با اینکه تماشای ویدئو الزاما سریع‌تر از خواندن توضیحات متنی نیست اما مزایای زیادی هم دارد.

حدود ۸۳ درصد از مشتریان بیان کرده بودند که دوست دارند ویدئوهای جذاب را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، به برندها کمک کنند آگاهی افراد را بیشتر نمایند و به افزایش تعامل و بازگشت سرمایه‌گذاری کمک کنند.

تعبیه ویدئو بر روی سایت می‌تواند بینش‌های بیشتری درباره محصول یا خدمات فراهم آورد و به اشتراک گذاشتن آن در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک استراتژی موثر باشد به خصوص زمانی که ویدئو قادر است نرخ تعامل بیشتری نسبت به متن داشته باشد.

۸۸ درصد از بازاریابان که از ویدئوهای اینستاگرام استفاده کرده‌اند آن را موفقیت‌آمیز دانسته‌اند:

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی موفق برای استفاده از ویدئوست. حدود ۸۸ درصد از بازاریابان بیان کرده‌اند که استفاده از ویدئو در این پلتفرم موفقیت‌آمیز بوده است. با اینکه استفاده از ویدئو در اینستاگرام زیاد گسترده نیست اما اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از آن استفاده کرده‌اند از بازگشت سرمایه‌گذاری‌شان راضی هستند. ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام بعد از دیدن محتوای برند بر روی این پلتفرم فعالیتی همچون بازدید از سایت را انجام داده‌اند. لینکدین هم در این زمینه موفق بوده است هر چند این پلتفرم هنوز به اندازه فیس‌بوک محبوب نیست. تنها نیمی از بازاریابان بر روی لینکدین از ویدئو استفاده می‌کنند اما ۸۴ درصد از آنها بیان کرده‌اند که ویدئو برایشان موفقیت‌آمیز بوده است و ۹ درصد گفته اند نسبت به نتایج سال‌های گذشته، نتایج بهتری دریافت کرده‌اند. در مقابل، ۸۴ درصد از بازاریابان از فیس‌بوک به عنوان کانالی برای بازاریابی ویدئویی استفاده کرده‌اند و ۸۵ درصد از آنها موفقیت‌آمیز بودنش را تایید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:  جستجوی صوتی در صدر دستور کار دیجیتال در سال 2017

 

این سطح از رضایت از ۸۷ درصد از افرادی که سال ۲۰۱۸ می‌گفتند ویدئوهای فیس‌بوکی برایشان موفق بوده افت کرده است. سطح رضایت در یوتیوب نیز کاهش یافته است. ۸۷ درصد از بازاریابان بیان کرده‌اند که موفقیت در این کانال کاهش داشته است و این رضایت نسبت به سال گذشته به ۸۰ درصد رسیده است.این موضوع نشان می‌دهد اشتراک ویدئو در سایر پلتفرم‌های اجتماعی می‌تواند محبوب‌تر از یوتیوب باشد.

استریم‌های زنده استراتژی اجتماعی است:

احتمال استفاده از لایواستریم به عنوان بخشی از کمپین‌های گسترده، بسیار زیاد است.

آینده از آن ویدئوست!

تا سال ۲۰۱۹، فایل‌های ویدئویی ۷۸ درصد از ترافیک موبایل را از آن خود خواهد کرد.

ویدئوی زنده یک نکته کلیدی است:

بر اساس گزارش فیس‌بوک، کاربران برای دیدن فایل‌های ویدئویی سه برابر زمان بیشتری نسبت به محتوای استاتیک صرف می‌کنند.

ویدئو ۷۸ درصد از ترافیک داده‌های موبایل را امسال از آن خود کرده است:

امسال ۷۸ درصد از ترافیک داده‌های موبایل از ویدئو بوده است. این موضوع نشان می‌دهد زمانی که صحبت از انتخاب دستگاه مناسب برای تماشای ویدئو به میان می‌آید،گوشی‌های هوشمند بهترین انتخاب خواهد بود. با وجود این آمار و ارقام می‌توان به یک نتیجه مهم رسید: با ایجاد ویدئوی عمودی یک استراتژی موثر برای بازاریابی امسالتان ایجاد کنید. زمانی که صحبت از نوع ویدئوی مصرفی افراد به میان می‌آید فیس‌بوک گزارش می‌کند که کاربرانش سه برابر بیشتر از محتوای استاتیک به تماشای ویدئو می‌پردازند. ویدئوهای زنده می‌تواند در برگیرنده آموزش‌ها، سوالات، جلسات پرسش و پاسخ، پوشش رویدادها و موقعیت‌های پشت صحنه باشد. ویدئوها علاوه بر اینکه جذاب هستند می‌توانند فرصتی برای تعامل از طریق کامنت ایجاد کنند و نقطه تماس شخصی به محتوایتان بیفزایند.

۲۳ درصد از بازاریابان از ویدئوهای تعاملی استفاده می‌کنند:

یکی از بزرگ‌ترین ترندهایی که در حال ظهور است، استفاده از ویدئوهای تعاملی است. ۲۳ درصد از بازاریابان بیان کرده‌اند که از چنین ویدئوهایی استفاده می‌کنند. نه تنها بیشتر برندها از ویدئوهای تعاملی استفاده می‌کنند بلکه آن‌هایی که از این روش بهره می‌برند آن را موفقیت‌آمیز می‌دانند. ۸۳ درصد از افرادی که از این ویدئوها استفاده کرده‌اند بر موفق بودنش صحه گذاشته‌اند و این عدد از ۷۸ درصد سال ۲۰۱۸ حدود پنج درصد رشد داشته است. در سال ۲۰۱۵ نرخ تکمیل برای ویدئوهای تعاملی حدود ۹۰ درصد بود. ویدئوهای تعاملی تجربه شخصی‌سازی شده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.