نسخه آزمایشی!

چگونه متخصص سئو را بشناسیم؟

فهرست مطالب

۶.چگونه از سئوی فنی استفاده می کنید و از چه رویکردهایی برای اینکار بهره مند می شوید؟

این جنبه از سئو بسیار ساده تر از گذشته شده است. وردپرس و بیشتر سیستم های مدیریت محتوای محبوب در حال حاضر کدهای  HTML پاک و هماهنگ با موتور جستجو تولید می کنند. افزونه هایی همچون Yoast SEO نیز می تواند علم سئو را ساده تر کند. با این وجود، متخصص سئو باید قادر به درک و تفسیر موضوعاتی همچون نقشه XML سایت، ایجاد ریدایرکت ها(تغییر مسیر) و برطرف کردن مشکلات مرتبط با محتوای تکراری باشد. عنصر کلیدی برای سئو بر اساس نوع کسب وکار ممکن است متغیر باشد. اسنیپت های غنی برای تجارت الکترونیکی بسیار مهم هستند اما برای محصولات شرکت های فناوری B2B از اهمیت زیادی برخوردار نیستند.

مقاله روز قبل را با عنوان آیا متخصصین سئو پاسخ این سوالات را میدانند؟ را در بخش دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید تا بتوانید پاسخ ۵ سوال اول را نیز بدانید.

پاسخ مناسب: توضیح نقشه سایت، فاکتور سرعت بارگذاری سایت، استراتژی و ابزارهای مناسب برای شناسایی و برطرف کرن لینک های شکسته خارجی و خطای ۴۰۴ داخلی، بررسی مشکلات مرتبط با خزش، استفاده از کنسول جستجوی گوگل و بینگ وبمستر تولز، جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری و سایر جنبه های سئوی فنی

پاسخ نامناسب:  نادیده گرفتن موضوعات مرتبط با سئوی فنی و استفاده از معیارهای پیچیده برای اینکار.

۷. چگونه موفقیت سئوی خود را اندازه گیری می کنید؟

در نهایت باید بدانید که سئوی سایت در مورد به دست آوردن موفقیت در کسب وکار است. اینکار از طریق جذب بازدید کننده مرتبط صورت می گیرد. مراحل مختلفی وجود دارد که باید در تلاش های خود به هنگام کار بر روی سئو در نظر داشته باشید. اندازه گیری باید شامل موارد زیر باشد:

بیشتر بخوانید:  چرا SEO بهتر از PPC است؟

• تغییر رتبه کلمات یا عبارات هدف گیری شده در طول زمان

• به دست آورد بازدید بیشتر برای صفحات برتر از طریق موتورجستجو

• به دست آوردن ترافیک بیشتر برای کلیدواژه ها

• ترافیک کلی از جستجوی طبیعی

• سهم ترافیک جستجو  از ترافیک کل سایت

• رتبه بندی در کلیدواژه های برتر و مقایسه آن با رتبه رقبا

• نرخ تبدیلی که مرتبط با جستجوست.

پاسخ مناسب: پاسخی که بتواند شامل همه یا بیشتر معیارهایی باشد که در بالا به آن اشاره کردیم. همچنین برخی از اندازه گیری های معنادار نیز باید در پاسخ متخصص سئو وجود داشته باشد.

پاسخ نامناسب: تمرکز بر روی چند مورد از معیارهای اشاره شده.  به دست آوردن رتبه برتر برای چند کلیدواژه خاص که نتواند تاثیر خوب و قابل توجهی بر روی سئوی سایت و کسب وکار شما داشته باشد.

شما دوستان عزیزی که وب سایت کروشه را دنبال میکنید آیا در مورد شرکت تبلیغاتی اطلاعاتی داارید؟ مقاله شرکت تبلیغاتی چیست؟ را برای مطالعه به شما پیشنهاد میدهیم.

۸. نتایج به دست آمده را چگونه گزارش می کنید؟

فرمت گزارش دهی(PDF، فایل اکسل، فایل پاورپوینت)  کمتر از محتوا و شفافیت ان اهمیت دارد. اما باید از متخصص سئو بخواهید نمونه گزارشی را برای شما ارسال کند. در این صورت می توانید نوع اطلاعاتی که در گزارش وجود دارد و نحوه نمایش آن را درک کنید. علاوه بر معیارهای سئو که در بالا به آن اشاره کردیم، گزارش ماهانه از منابع سئو باید شامل اندازه گیری های زیر باشد:

• ترافیک کلی سایت

• منبع ترافیک

بیشتر بخوانید:  قوانین 20- 80در بازاریابی رسانه های اجتماعی

• صفحاتی که بیشتر از صفحات دیگر مورد بازدید قرار گرفته اند

• شرکت ها یا سازمان های برتری که از سایت شما بازدید کرده اند

• نرخ تبدیل

• منبع تبدیل

مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید منبع داده هایی است که برای تولید گزارش از آن استفاده می شود. این منبع ممکن است شامل تجزیه و تحلیل های متعدد، مانیتورینگ و ابزارهای پیگیری رتبه کلید واژه ها باشد. اما در بیشتر موارد کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس می تواند بهترین منبع مورد استفاده باشد. گوگل آنالیتیکس می تواند بازدید هایی همچون ترافیک حاصل از ربات ها و سایت های ارجاعی را نشان دهد.  اگر این منابع فیلتر نشده باشند، ممکن است تصویر مناسبی از ترافیک سایت خود نداشته باشید. از متخصص سئو یا آژانس بپرسید که چگونه ترافیک های حاصل از ربات ها را مستثنی می کنند.

پاسخ مناسب: لیست اصلی از معیارهایی که به صورت ماهانه گزارش داده می شود، توانایی سفارشی سازی بخش ها و فرمت های مورد نیاز. گزارش باید شامل خلاصه ای از نتایج باشد و توصیه هایی برای بهبود وضعیت سئو در آن قرار گیرد.

پاسخ نامناسب: گزارشی که دارای داده های اندکی است و نمی تواند عملی و کاربردی باشد.

بخش سوم ماله را نیز میتوانید با تیتر هزینه سئو را چگونه در نظر بگیریم؟ مطالعه نمایید.

۹. ما چگونه با هم ارتباط خواهیم داشت؟

برای اینکه بتوانید به صورت مستمر کیفیت و کمیت تعامل در سایت را بهبود ببخشید باید راهنمایی هایی را از متخصص سئوی خود دریافت کنید. چه چیزی کار می کند؟ چه چیزی برای شما مفید نیست؟ مرحله بعدی کار چیست؟ بسته به مهارت ها و تمایل فردی که دارید ممکن است از متخصص خود بخواهید منابعی را برای شما فراهم کند. اگر دوست دارید قسمتی از کار را خودتان انجام دهید از او بخواهید به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  بیست چراغ روشن برای فکر کردن

پاسخ مناسب:  تنظیم مکالمات تلفنی یا جلسات آنلاین در هر ماه برای بررسی پیشرفت کار، پاسخ به سوالات، بحث در مورد ایده ها و به دست اوردن توصیه های مناسب و استفاده از آیتم های عملی. ممکن است نخواهید یا اصلا نیازی نداشته باشید همه مراحل و جزییات فرآیند سئو را درک کنید.اما هرگز از پرسیدن سوال خجالت نکشید.

پاسخ نامناسب: هر پاسخی که مبهم باشد و کمکی به فرایند سئو و پیشرفت آن نکند.

۱۰.چگونه پژوهش کلیدواژه ها را انجام می دهید؟

اگرچه در سال های اخیر الگوریتم های موتور جستجو در مورد جستجوی معنایی ماهرتر شده اند اما هنوز هم کلیدواژه ها و عبارات مسئله بزرگی محسوب می شود. متخصص سئو باید فرایند مناسبی برای کمک به شناسایی کلیدواژه ها داشته باشد و بتواند از آن در محتوای موجود استفاده کند.

پاسخ مناسب: استفاده از ابزارهای متعدد و فرایند توسعه یافته برای کمک به شناسایی کلیدواژه هایی که ۱) به کسب وکار شما مرتبط هستند۲) به طور منطقی حجم جستجوی خوبی در ماه دارند۳)رقابت کمتری بر روی آنها وجود دارد.  همچنین این فرایند باید تکرار شونده و مشترک باشد. متخصص سئو ممکن است کارهای فنی زیادی انجام دهد اما شما باید نقشی در قضاوت داشته باشید تا بتوانید پیشرفت کار را بسنجید.

پاسخ نامناسب: هر چیزی که به نظر مخفی یا بد باشد.

بخش آخر این مقاله بر روی سایت شرکت تبلیغاتی کروشه قرار دارد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.