نسخه آزمایشی!

با این ۴۰ ترفند کپی رایتینگ رتبه سئوی سایت خود را افزایش دهید

فهرست مطالب

نوشتن متن های تعاملی برای سئو می تواند برای برخی از افراد دشوار باشد. این کار ترکیبی از دو وظیفه جداگانه است: نوشتن خلاقانه و نوشتن برای موتورهای جستجو. هر کدام از این دو مورد به تنهایی کار سخت و دشواری هستند و  زمانی که با هم ترکیب می شوند می توانند باعث نا امیدی و خستگی افراد شوند.

خوشبختانه موتورهای جستجو به نفع ما کار می کنند. آن ها دوست دارند محتوایی را رتبه بندی کنند که برای کاربران مفید و البته جذاب است. این موضوع بدین معنی است که نوشتن محتوای با کیفیت و کاربر پسند باید بخشی از استراتژی سئوی ما باشد. اینکار باعث کاهش بونس ریت می شود، لینک های ما را بیشتر می کند و به گوگل نشان می دهد بهترین محتوا را در اختیار داریم.

حالا این سوال پیش می آید که چگونه می توانیم چنین متنی را بنویسیم؟ اینکار آنقدرها هم که فکر می کنیم دشوار نیست. باید برای کاربران خود مطلب بنویسیم. واضح است. اینطور نیست؟
اما بیشتر ماها برای خوانندگان خود مطلب نمی نویسیم. بلکه برای افرادی می نویسیم که فکر می کنیم خواننده مطالب ما هستند. ما به آن ها محتوایی می دهیم که فکر می کنیم می خواهند. اگر چنین اشتباهی مرتکب شویم ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شویم اما خوشبختانه برطرف کردن این مشکل بسیار آسان است.

 

مقاله پیشنهادی ما به شما برای مطالعه بیشتر :  تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

در اولین گام نیاز است مخاطب خود را بشناسیم:

برای کسب اطلاعات مورد نیاز بهتر است از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم، از مشتری در مورد پرسونای خریداران سوال کنیم یا کامنت هایی که در مقالات دریافت می کنیم را مورد بررسی قرار دهیم. اگر مخاطب خود را بشناسیم نوشتن متن بسیار ساده و آسان می شود.

 

بعد از این مرحله باید سعی کنیم خاص باشیم:

برای خوانندگان خود مطلب بنویسیم. بهتر است از نوشتن محتوای گسترده برای جذب مخاطب های مختلف پرهیز کنیم و تلاش کنیم که محتوای سفارشی در اختیار مخاطبین خود قرار دهیم. اگر افراد تجربه خوبی از مطالب ما داشته باشند باز هم به سایت باز می گردند. از به کار بردن واژه هایی همچون “شما” واهمه نداشته باشیم. این سیگنال به افراد نشان می دهد که ما محتوا را برای آن ها ایجاد کرده ایم.

بیشتر بخوانید:  طراحی 88 ساله بلیط های جام جهانی از 1930 تا 2018

با این حال، بهترین روش برای نوشتن مطلب برای مخاطبین ساده ترین روش موجود است. نباید زمان افراد را زیاد تلف کنیم. چیزی که می خواهند را بلافاصله در اختیارشان قرار دهیم و از وقت تلف کردن پرهیز نماییم. سعی کنیم اطلاعات به روز و مورد نیاز افراد را در اختیار آنها قرار دهیم و از انتشار اطلاعات تکراری پرهیز کنیم.

 

خوانندگان خود را سرگرم کنیم:

همه ما به دنبال سرگرمی هستیم. اگر می توانیم کمی حس شوخ طبعی را به نوشته های خود اضافه کنیم. اینکار باعث جذب خواننده می شود. اگر توانایی انجام این کار را نداریم حداقل متن خود را مرتبط بنویسیم. اگر نمی توانیم اینکار را هم انجام دهیم پس حداقل خسته کننده نباشیم. هیچ چیزی به اندازه یک متن خسته کننده نمی تواند فرار کاربر را سریع تر کند.
خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد؟

 

استراتژی زیر را مدنظر داشته باشیم:

• تلاش کنیم که از چند کلمه پیاپی با صوت مشابه استفاده کنیم.
• برای ایجاد ریتم طول جمله های خود را ترکیب کنیم.
• با لحن زمان حال صحبت کنیم. اینکار انرژی بیشتری به افراد تزریق می کند.
• بهتر است تن غیر رسمی را هم امتحان کنیم. اینکار ممکن است باعث تعامل بیشتر افراد شود.
• اجازه دهیم شخصیت مان در متن هایمان دیده شود. داستان های کوتاهی بگوییم، نظر خود را با سایر افراد به اشتراک بگذاریم یا یک جوک بامزه تعریف نماییم.
• از نوشتن های احساسی استفاده کنیم. اینکار به افراد کمک می کند احساس کنند در جای مناسبی هستند.
• فراموش نکنیم از فرمول توجه، تمایل، رغبت و فعالیت برای جلب نظر خواننده استفاده کنیم. به عنوان مثال سعی کنیم سوال جالبی بپرسیم یا از جملات خوب برای مقدمه استفاده نماییم.
مهم تر از همه این است که اجازه ندهیم کمبود انرژی خودمان در متن ها نیز نشان داده شود. اینکار باعث می شود خواننده نیز از محتوای متنی ما خسته شود.

بیشتر بخوانید:  یک کارت ویزیت خوب چه نکاتی را دارد؟

 

مقاله پیشنهادی ما به شما برای مطالعه بیشتر : راهنمای بازاریابی محتوا: ۴۰ نکته و تاکتیک برای تولید و ترویج محتوا

باید اعتماد خوانندگان خود را جلب کنیم:

معمولا زمانی که صحبت از ایجاد اعتماد به میان می آید به چه چیزی فکر می کنیم؟ به نظرات مشتریان فکر می کنیم؟ نشان ها و گواهینامه هایی که کسب کرده ایم؟ یا اینکه افراد در مورد ما چه می گویند؟

زمانی که از کلمات نادرست، گرامر نادرست و املای غلط برای نوشتن متن های خود استفاده می کنیم به مخاطب می فهمانیم که فاقد اعتبار هستیم. این موضوع آثار بدی بر جای می گذارد. خواننده ای که به ما اعتماد نداشته باشد محتوای موجود را به اشتراک نخواهد گذاشت و لینکی به آن نخواهد داد. در این شرایط خواننده حتی به خودش زحمت نمی دهد مطالب موجود را تا آخر مطالعه نماید. همه ما این موضوع را خیلی خوب می دانیم اما متاسفانه زمانی که در حال ترسیم یک تصویر بزرگ هستیم این بخش را فراموش می کنیم.

پس به کمک موارد زیر باید قابل اعتماد بودن خود را به مخاطب نشان دهیم:
• استفاده از گرامر، املا و کاربرد علامت گذاری های پایدار در متن
• استفاده نکردن از زبان اغراق. استفاده از کلماتی همچون واقعا و بسیار زیاد ضروری نیست.
• بررسی مجدد عبارات مختلف موجود در متن
• اجتناب از به کاربردن حروف اضافه نامناسب در متن
• متن را با صدای بلند بخوانیم و اشکالات آن را بررسی و برطرف کنیم.

بعد از اینکه گرامر و املای متن را بررسی کردیم باید منابعی که در اختیار داریم را هم بیان نماییم. اگر ممکن بود در مورد موضوعاتی که با آن ها اشنا هستیم و تخصص داریم مطلب بنویسیم. این شرایط باعث می شود خواننده بیشتر و راحت تر به ما اعتماد کند. اگر مجبور بودیم درباره موضوعاتی که با آن ها آشنایی چندانی نداریم مطلب بنویسیم لازم است در مورد موضوع مطالعه و تحقیق نماییم و سپس کار را شروع کنیم. برخی از اوقات کسب اطلاعات در مورد متن تنها چیزی است که نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:  10 نکته برای طراحی کارت دعوت و تبریک خاص و جذاب

 

با هدف مطلب بنویسیم:

رسیدن به تعداد کلمات مدنظر، نمی تواند هدف خوبی برای نوشتن باشد. هدف قرار دادن کلمات کلیدی هم همین طور. نوشته باید هدف و منظوری داشته باشد. داشتن یک متن بدون هدف باعث از دست رفتن مخاطب می شود. اگر نمی دانیم هدف مان از نوشتن این مقالات چیست، سعی کنیم به جای آن بر روی نیت تمرکز کنیم. این کار کمک می کند نیت جستجو را درک کنیم.

به عنوان مثال ممکن است نیت ما آگاه کردن مشتری از کیفیت و ارزش کپی رایتینگ باشد. بعد از اینکه نیت یا هدف متن خود را درک کردیم هر جمله، واژه و Call to action ای که به کار می بریم باید به سمت هدف باشد. اگر مشکلی در هدف قرار دادن منظور متن داریم می توانیم از مدل هرم معکوس که روزنامه نویس ها استفاده می کنند بهره ببریم. اطلاعات مهم در ابتدای متن نوشته می شود و سپس اطلاعات حمایتی و جزییات بعد از آن نوشته خواهد شد.

 

مقاله پیشنهادی ما به شما برای مطالعه بیشتر : پادشاه و ملکه دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

کاری کنیم که خواندن متن آسان باشد:

دوره توجه افراد به متن کاهش یافته است. به همین خاطر مخاطب متن را اسکن می کند و بخش هایی که نیاز دارد را مطالعه می نماید. برای رسیدن به چنین هدفی چه باید کرد؟ مناسب است پاراگراف های خود را بیش از ۵ الی ۷ جمله انتخاب نکنیم. از بولد کردن و هدرها برای جدا کردن ایده ها استفاده کنیم و در صورت نیاز از بولت پوینت کمک بگیریم.
انجام اینکار به موتورهای جستجو نیز کمک می کند. پاسخ های سریع زیادی از نمودارها و فهرست ها در موتورهای جستجو استخراج شده اند.
می توانیم برای تقسیم متن خود، از تصاویر هم کمک بگیریم. در عصر استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، استفاده از تصاویر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نوشتن متن های کاربر پسند به ما کمک می کند رتبه بهتری داشته باشیم.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.