نسخه آزمایشی!

اهمیت رعایت حریم ها در مذاکرات

اصول حریم ها در مذاکرات

فهرست مطالب

**از این پس یک سری از مقالات جناب آقای مهدی دادفر در زمینه بازایابی و فروش را با هماهنگی انجام شده با ایشان در بخش خواندنی های کروشه به اشتراک خواهیم گذاشت**

حریم چیست؟!
فرض کنید هر روز صبح که از منزل بیرون می رویم،حبابی نامرئی پیرامون ما را فراگرفته،این حباب بسته به احساس و اعتماد ما به افراد در جامعه،مدام منسبط و منقبض میشود،و اگر کسی پا را از موقعیت اجتماعی خود فراتر بگذارد این حباب نامریی را می ترکاند!!!
ترکیدن این حباب حس بسیار بدی را در ما ایجاد میکند زیرا حریم ما نقض شده و در اصطلاح به حریم ما تجاوز میشود!

 

اما فاصله* این حریم ها با چه فرمولی تعیین میشود و در بیزینس و اتیکت آن چه نقشی دارد؟!

 

اصول حریم ها در مذاکرات
این حریم ها با معیار متریک تعیین میشوند ورعایت انها از سمت ما به ایجاد حس خوشایند اعتماد که پایه گذار اصلی فروش است کمک بزرگی خواهد کرد:

١-حریم بیگانگان؛این حریم برای مذاکرات نخستین بسیار اهمیت دارد،فاصله این حریم در حدود ۴متر است که نقض ان میتواند کل مذاکرات ما را به خطر بیندازد،شاید به همین دلیل است که میگویند مذاکره اول صرفا برای معارفه و اشنایی است(تا ما از این حریم خارج شویم)نکته جالب این است که شما با دوبار مکالمه تلفنی به صورت اتوماتیک از این حریم خارج خواهید شد،عدم اصرار به نتیجه گیری در برخورد اول میتواند شما را به موفقیت نزدیک کند!

٢-حریم اجتماعی؛در حبابی بین ١متر ونیم تا چهار متر طبقه بندی شده است،این حریم مخصوص اشنایان،همکاران و دوستان درجه ٢میباشد با تکنیک هایی خاص میتوان در این حریم قرار گرفت که شانس مرفقیت خود را چندین برابر افزایش داد،پیگیریهای دوم به بعد تا پیگیری پنجم،ما را در این حریم قرار میدهد!

بیشتر بخوانید:  شماره 30 - انواع سبک های برند سازی در تبلیغات تلویزیونی صدا و سیمای ایران*01

٣-حریم دوستان،حباب این حریم از ١متر ونیم تا چهل سانتی متغیر است،ر به دوستان درجه ١،اقوام درجه ١،همکاران قدیمی،و برادر وخواهر اختصاص دارد،حس اعتماد جالب وخوبی در این حریم برای بیزینس وجود دارد،خبر خوش اینست که ما با رعایت اصول و تکنیکهای اعتماد سازی،بعد از مذاکره پنجم در این حریم قرار خواهیم گرفت که تا پیگیری سیزدهم میتواند ادامه یابد،بالاترین شانس موفقیت در بیزینس در این حریم موجود است!پس از ایجاد پیگیری و فروش اسلایسی نهراسیم!

۴-حریم شخصی،حبابی کمتر از ۴٠سانت که تنها افراد ویژه ای اجازه ورود به ان را دارند؛پدر،مادر،همسر وفرزند!
هرگز نباید به این حریم وارد شد،چون به سرعت مارا در حریم مزاحمین قرار خواهد داد،این حریم کاملا شخصی است و ورود به ان به ویژه در بیزینس ممنوع است.

۵-پیگیری بیش از سیزده مذاکره برای یک مورد بیزینسی مارا در حریم مزاحمین دسته بندی خواهد کرد که تنها شانس موفقیت در این حریم،باز شدن از سر طرف مذاکره،و رهایی او از سماجت ماست،(فروشنده های دوره گرد به سرعت از این تکنیک و برانگیختن احساسات،بهره میگیرند که سریع پاسخ متفی یا مثبت را بگیرند).به یاد داشته باشیم بدون رعایت اصول مذاکره و اصول اعتماد سازی در هر پی گیری ما ،امکان قرار گیری در حریم مزاحمین وجود دارد!

به یاد داشته باشیم در مذاکرات نقض این حریمها،سرانجام به شکست ما خواهد انجامید!
حال که حریم ها را دانستیم؛چقدر تا کنون آن ها را رعایت میکرده ایم؟!
از این به بعد چه پلنی برای ورود به حریم دوستان طرف مذاکره خواهیم داشت؟

*تمامی فواصل و تعداد پیگیریهای بیان شده در متن فوق از تجربیات شخصی و همچنین نظر برخی از اساتید این حوزه می باشد.

بیشتر بخوانید:  روش های فروش پر درامد

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

1d3368631835406d8a82be332dc49ee5_L
بزرگی گفته شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید برایش ایده‌های الهام‌بخش پیدا کنید. بله این حرف کاملا درست است و من هم با آن موافقم اما مشکل اینجاست که در برخی از حوزه‌های تخصصی همچون نوشتن یا طراحی...
3cfd4ff673c93395fd580159a9616109_L
طراحی گرافیک یکی از مشاغل جذابی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما در این میان برخی از طراحان هستند که فکر می کنند انتخاب های ضعیفشان در حوزه طراحی هرگز دیده نمی شود و...
6ce8174e82984e94a7a98889b7c17e32_L
شما چطور می‌توانید به صورت بصری از رقبای خود متمایزشوید؟ چگونه یک هویت برند را توسعه می‌دهید که یک داستان منسجم را بدون گفتن یک کلمه به مخاطبین شما منتقل کند؟ چرا هویت بصری برند مهم است؟ برای درک درست...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.