نسخه آزمایشی!

۱۰ نوع کاربر رسانه های اجتماعی [ شما از کدام نوع هستید؟]

فهرست مطالب

 تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چند نوع شخصیت مختلف بر روی رسانه های اجتماعی وجود دارد و چگونه می توان به آن هایی که بخشی از جامعه شما هستند دسترسی پیدا کرد؟ آیا می دانید برای هر کاربر اجتماعی چه نوع محتوایی می تواند جذاب باشد؟ 

زمانی که بفهمید افراد چگونه در رسانه های اجتماعی رفتار می کنند و با سایرین تعامل دارند می توانید به بهترین شکل ممکن محتوایی ایجاد کنید که برای هر نوع کاربر رسانه اجتماعی مفید است و می تواند برایشان جذاب باشد.  افراد به شیوه های مختلف در رسانه های اجتماعی تعامل برقرار می کنند.

در این مقاله سعی می کنیم ۱۰ طبقه بندی برتر شخصیتی برای کاربران رسانه های اجتماعی را با هم مرور کنیم. درک این تفاوت ها کار شما را قطعا راحت تر خواهد کرد چون می توانید با درک شخصیت هر کدام از کاربران به بهترین شکل به آن ها دسترسی داشته باشید

۱۰ نوع کاربر رسانه های اجتماعی:

شنونده – مستمع(The Listener)

این نوع کاربر ، به عنوان کاربر فعالی شناخته می شود که ترجیح می دهد شناخته نشود و کسی متوجه حضورش نگردد. این افراد ممکن است از پست های شما لذت ببرند اما این موضوع بدین معنی نیست که همیشه بر روی گزینه لایک کلیک می کنند. باقی افراد در رسانه های اجتماعی نیز این موضوع را می دانند. آن ها کمتر به ارسال دیدگاه و نظرات خود می پردازند و کم و بیش در حوزه خود فعالیت می کنند و در این میان ممکن است به ارسال کامنت هم بپردازند .

بهترین روش برای دسترسی به این نوع کاربر چیست؟

از طریق خانواده و دوستان و عناصری همچون اثبات اجتماعی

 

 

فعال – طرفدار اقدام و عمل(The Activist)

یک قلب رئوف و مهربان و تمایل به تغییر باعث شده است این نوع کاربر به دنبال تبلیغ و ترویج باشد. این کاربران قدرت شبکه های اجتماعی را به خوبی درک کرده اند و تلاش دارند صدایشان را به شیوه متفاوتی به گوش افراد برسانند.

بیشتر بخوانید:  آیا موشن گرافیک آینده بازاریابی محتواست؟

بهترین روش برای رسیدن به این کاربران چیست؟

کمک به انتشار پیام هایی که در مورد آن نگران هستند و به این پیام ها اهمیت می دهند.

 

 

اسپمر(The Spammer)

این نوع کاربران پست های کم ارزش خود را به عنوان محتوای با کیفیت می شناسند. ارسال هفتگی پیام های تبلیغاتی به طور مستقیم به اینباکس شما یک موضوع عادی است زیرا شما دوستان مشترک در شبکه های اجتماعی ( احتمالا ) هم هستید.

بهترین روش برای رسیدن به این کاربران چیست؟

با حذف ارتباط یا دوستی آن ها. اینکار شما باید پیامی که در ذهن دارید را به چنین کاربرانی برساند.

 

 

Passionista 

این نوع کاربر تمام تلاش خود را برای بهبود دنیای شبکه های اجتماعی انجام می دهد. او که با اشتیاق و علاقه شدیدی همراه است زمان خود را بر روی کاوش و به اشتراک گذاشتن این علاقه با سایر افرادی که در دنیای آنلاین هستند صرف می کند.

بهترین روش برای رسیدن به چنین کاربرانی چیست؟

برای نشان دادن اشتیاق و علاقه مشترک خود یک روش جدید و البته هوشمندانه پیدا کنید. محتوای با ارزشی در جامعه و نیچ خود به اشتراک بگذارید و ایده های خود را در مکالماتی که به طور مستقیم به برندتان مرتبط نیستند اما مخاطب یکسانی دارند به کار بگیرید.

 

 

The Social Butterfly

این نوع کاربر رسانه اجتماعی به نظر هیچ گاه از نشان دادن اینکه دنیا چقدر کوچک است دست بر نمی دارد.او در تصاویری که به نظر برای شماست و قبلا آن را دیده اید تگ می شود. اگر می خواهید بدانید چنین کاربری در رسانه های اجتماعی چقدر محبوب است کافیست کانال های اجتماعی او را بررسی کنید.

بهترین روش برای دسترسی به چنین کاربری چیست؟

اجتماعی باشید و کاری کنید کنار شما بودن را احساس کنند.

 

 

ترول(The Troll)

شخصی که می تواند همیشه از خطوط قرمز مکالمات عبور کند و شرایط ناپسند و نفرت آمیزی ایجاد کند نباید برایتان زیاد ارزشمند باش. اصلا مهم نیست صحبت های او چقدر به موضوع بی ربط است یا شرایط حساس را ایجاد می کند. او همیشه تلاش دارد پیام های خود را به شیوه نادرستی به افراد منتقل نماید. چنین فردی تنها لایق بلاک شدن است.

بیشتر بخوانید:  آراف‌پی رسانه‌های اجتماعی: بهترین تمرینات

چگونه می توان به چنین کاربری دست پیدا کرد؟

بهتر است ترول ها را کاملا کنار بگذارید. این افراد را نادیده بگیرید و به طور کامل بلاکشان کنید.

 

 

تاثیرگذاران – اینفلوئنسرها(The Influencer)

تنها درصد اندکی از افراد هستند که محتوای اصیل و با ارزش تولید می کنند. من شنیده ایم این مقدار کمتر از ۱ درصد است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که محتوای با کیفیت تولید می کنند و دانش خود را با جامعه ای که در رسانه های اجتماعی دارند به اشتراک می گذارند. آن ها به موضوع خود علاقه مندند و دوست دارند به آموزش افراد کمک کنند. این افراد مفهوم محتوای با کیفیت را کاملا درک کرده اند و هر روز آن را زندگی می کنند.

بهترین روش برای دسترسی به این کاربران چیست؟

هر جایی که برایتان ممکن بود محتوای این افراد را به اشتراک بگذارید و با آن تعامل داشته باشید.

 

The Early Adopter

این ها قبلا در فیس بوک و لینکداین فعالیت داشتند و بهتر است دوباره به این تیپ شخصیتی در رسانه های اجتماعی فکر کنید. این کاربرانِ منحصر به فرد در مورد پلتفرم های اجتماعی جدید و جذاب قبلا از اینکه شما اطلاع داشته باشید با خبر می شوند و از آن ها استفاده می کنند.

بهترین روش برای رسیدن به چنین کاربرانی چیست؟

جلوتر از جمع حرکت کنید و ترندها را قبل از اینکه واقعا رخ دهد شناسایی نمایید. ممکن است نتوانید به درستی به این طیف از کاربران دسترسی پیدا کنید زیرا راضی کردن چنین جمعیتی معمولا دشوار است.

 

The Black Booker

این کاربر رسانه اجتماعی که سازنده روابط است تا جایی که می تواند شبکه های اجتماعی را به شیوه کاربردی مورد بررسی قرار می دهد. این موضوع بدین معنی است که دوست دارد با سایر افراد ارتباط برقرار نماید. قبل از محبوب شدن موبایل و دستگاه های موبایلی این کاربران دفترچه تلفنی داشتند که پر از شماره تلفن افراد بود.

بیشتر بخوانید:  11 نقل قول هوشمندانه در مورد رسانه های اجتماعی

بهترین روش برای رسیدن به چنین کاربرانی چیست؟

ابزارهایی فراهم کنید که این افراد را به مشتریانشان نزدیک تر کند و مطمئن شوید پیام شما بر ایجاد رابطه تمرکز دارد.

 

The Family Person

این کاربران ترجیح می دهند از فناوری دوری نمایند اما زمانی که فهمیدند از هر گوشه جهان در صورت استفاده درست، می توانند از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستانشان استفاده نمایند عاشق آن شدند.

بهترین روش برای رسیدن به این افراد چیست؟

مسابقه هایی را در رسانه های اجتماعی ترتیب دهید که چنین افرادی را به اعضای خانواده و دوستانشان نزدیک تر می کند. در عین حال تلاش کنید کاری که انجام می دهید به برندتان مرتبط باشد.

 

شما چه نوع کاربری هستید و در چه گروهی جای دارید؟

درک نوع کاربر رسانه های اجتماعی که جامعه شما را شکل می دهد برای یافتن بهترین روش برای دسترسی به آن ها ضروری است. شما با چه نوع کاربری بیشتر ارتباط دارید؟ خودتان در چه گروهی هستید؟ اگر هیچ کدام از شخصیت های بالا را ندارید دوست دارید در چه گروه دیگری طبقه بندی شوید؟ این مقاله را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و از آن ها بخواهید تیپ شخصیتی خود در رسانه های اجتماعی را معلوم کنند. این موضوع به شما کمک می کند بینش بهتری در مورد کاربران خود داشته باشید و از روش های بهتری برای رسیدن به آن ها در بازاریابی استفاده کنید.

 

برخی از واژه های فوق شامل معادل فارسی است.و طبیعتا به جهت اینکه در مفهوم خللی وارد نشود ترجمه فارسی صورت نگرفته است. لازم بذکر است در صورت مشخص شدن اصطلاح های فارسی جایگزین خواهد شد. 

 

منبع 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.