نسخه آزمایشی!

دیجیتال مارکتینگ در آموزشگاه ها و موسسات آموزشی

فهرست مطالب

بازاریابی دیجیتال استفاده از کانال های دیجیتال برای ترویج کسب وکار یا برند است. کانال های دیجیتال  در برگیرنده ایمیل ها، گوشی های موبایل، شبکه های اجتماعی و غیره است اما به این موارد محدود نمی شود. این کانال ها نه تنها کسب وکار را  مطمئن می سازند که می توانند محتوای موجود را برای مخاطبان هدف مناسبی نشان دهند بلکه قدرت کسب وکار و برند را افزایش می دهند و آن را قوی تر می سازند. استفاده زیاد از اینترنت و رسانه های اجتماعی، تاثیر بزرگی در حوزه آموزش داشته است.

بخش آموزش کاملا یک بخش تکامل یافته محسوب می شود زیرا اکثریت قریب به اتفاق جمعیت دانش آموزان از اینترنت استفاده می کنند. این موضوع تاثیر مستقیمی  بر روی موسسات آموزشی و دانشگاه ها داشته و نشان می دهد این موسسات باید استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند را برای دسترسی بیشتر به دانش آموزان و دانشجویان افزایش دهند.

بازاریابی دیجیتال بهترین روشی است که می توان در موسسات آموزشی به کار برد تا به دانشجویان و دانش آموزان احتمالی دست پیدا کرد.

 چرا بازاریابی دیجیتال بهترین روش برای رسیدن به دانشجویان است؟

به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز حتما بخوانید :

چرا آموزشگاهها و موسسه های آموزشی باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند؟

 دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد دیجیتال مارکتینگ بهترین روش برای رسیدن به جمعیت بزرگ دانش آموزان و دانشجویان است. برخی از این دلایل عبارتند از :

  •  دانشجویان آینده به صورت آنلاین به دنبال دوره ها و موسسات آموزشی می گردند.
  • · دانش آموزان و دانشجویان به جای اینکه زمان خود را صرف رسانه هایی همچون تلویزیون کنند بیشتر زمان خود را پای اینترنت می گذرانند.
  • · نمایش تبلیغات در اینترنت یک روش بسیار موثر محسوب می شود و عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات سنتی دارد.
  • والدین مدرسه یا دانشگاه را بر اساس سایت و حضور آن ها در دنیای آنلاین قضاوت می کنند.
  • · بیشتر دانش آموزان و دانشجویان نیز شروع به قضاوت مدرسه یا دانشگاه از طریق حضور ان ها در دنیای آنلاین کرده اند.
  • · امروزه اینترنت یکی از کانال های محبوب برای پیدا کردن شغل یا ثبت نام یک دوره محسوب می شود.
  • · دانش آموزان و دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند برای ثبت نام در دانشگاه مدنظر بیشتر بر روی وب سایت تکیه دارند
  • والدین و دانش آموزان وب سایت را به عنوان راحت ترین روش برای انجام فرایند ثبت نام میدانند.
بیشتر بخوانید:  ترفندهای تبلیغاتی، خیال‌آفرینی (خطای حسی)

جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال برای موسسات آموزشی:

 موسساتی که بخشی از آموزش عالی هستند از بازاریابی دیجیتال به عنوان شیوه ارجح خود برای تعامل با افراد استفاده می کنند. این موسسات آموزشی رویکرد مرحله به مرحله ای را دنبال می کنند و استراتژی برنامه ریزی شده ای دارند که به شیوه مناسب اجرا می شود. اجرای طرح و برنامه موجود و بررسی روش های مختلف ممکن است نیاز باشد.

اولین چیزی که موسسات آموزشی  باید انجام دهند  هدف قرار دادن مخاطبان واقعی است. برای موسسات آموزشی سطح بالا، مخاطبان هدف، دانشجویان است. در میان افراد مختلف ممکن است  بازاری از دانش آموزان و دانشجویان بالغ وجود داشته باشد که مخاطب حقیقی موسسات آموزشی هستند زیرا آن ها در مورد دوره ها و گزینه های شغلی موجود به صورت آنلاین  تحقیق می کنند.  بعد از اینکه مخاطبان هدف شناسایی شدند، تکنیک های بازاریابی دیجیتالی که باید مورد استفاده قرار گیرد ایجاد شده و سطح مورد نیازی از اطلاعات با دانش آموزان و دانشجویان به اشتراک گذاشته می شود.

همچنین می توان از بازاریابی دیجیتال برای ایجاد محتوایی استفاده کرد که می تواند به طور مستقیم بر روی دانشجویان آینده تاثیر بگذارد. علاوه بر این، ارتباط مستقیم از طریق فناوری های آنلاین  را میتوان به همراه بازاریابی دیجیتال به کار برد. اینکار حفظ مخاطبان را راحت تر می سازد. موسسات آموزشی زمانی که استراتژی های بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهند باید این حقیقت را مدنظر داشته باشند که هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و روش های متعددی از ارتباطات  و کانال های بحث  برای هر کدام ممکن است نیاز باشد.

بیشتر بخوانید:  نقشه راه بازاریاب دیجیتال برای داشتن یک شغل موفق

یکی از مهم ترین مواردی که موسسات آموزشی باید در ذهن داشته باشند این است که بیشتر کاربران اینترنتی  فراتر از سه صفحه اول موتورهای جستجو نمی روند. این موضوع بدین معنی است که چنین موسساتی باید از کلیدواژه ها و عبارت های کلیدی مناسب در سایت خود استفاده کنند تا بتوانند آن را در صفحه اول نتایج جستجو حفظ نمایند. این موضوع موسسات آموزشی را ملزم می کند از تکنیک های بهینه سازی به شیوه درست استفاده کنند. این موسسات باید اطمینان حاصل نمایند که محتوای ایجاد شده برای مخاطبان احتمالی،  مرتبط و قدرتمند است.

 نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال:

 بازاریابی دیجیتال موسسات آموزشی را قادر می سازد از  قدرت رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنند. رسانه های اجتماعی متعددی را می توان برای اشتراک گذاری اطلاعات با مخاطبان جهانی مورد استفاده قرار داد. این اطلاعات را می توان به شکل تصویر و نیز ویدئو به اشتراک گذاشت. حضور چنین اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی، ابزاری در تاثیرگذاری بر روی فرایند تصمیم گیری دانش آموزان و دانشجویان است.

یکی از دلایل اصلی برای استفاده از رسانه های اجتماعی در موسسات آموزشی این است که ۹۹ درصد از جمعیت دانش آموزان در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند.

مزایای بازاریابی دیجیتال برای موسسات آموزشی:

مزایای دیجیتال مارکتینگ در آموزشگاهها و موسسات آموزشی شامل موارد زیر است.

مقرون به صرفه بودن:

بیشتر پلتفرم های بازاریابی آنلاین در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی مقرون به صرفه تر هستند. روش های بازاریابی آنلاین همچون رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، فید RSS و بازاریابی از طریق موبایل نیازمند هزینه یا سرمایه گذاری کمتر برای اجاره آن هاست. این موضوع بدین معنی است که موسسات آموزشی می توانند مخاطبان بزرگ تری را با سرمایه اندک هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید:  5 روش برتر برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات

بازخورد فوری:

پلتفرم های بازاریابی آنلاین، بازخورد فوری را فراهم می کنند. پیام های موجود را می توان فورا به دست آورد. اشکال بازاریابی آنلاین همچون وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی یا SMS روش آسانی از تعامل را در اختیار افراد قرار می دهد. در این شرایط می توان در یک بازه زمانی کوتاه پیامی را ارسال و دریافت کرد.

قابل اندازه گیری بودن:

 ابزارهای متعددی وجود دارد که می توان از آن ها برای سنجش موثر بودن بازاریابی دیجیتال استفاده کرد. از آنجایی که این نوع بازاریابی بسیار هدفمند بوده و در بیشتر موارد از بازاریابی مبتنی بر اجازه استفاده می شود، به یک شیوه آسان برای موسسات آموزشی تبدیل گشته است تا موثر بودن کمپین موجود را اندازه گیری و پیگیری نمایند.

 ابزارهایی با دسترسی آسان:

 ابزارها یا پلتفرم های بازاریابی دیجیتال به راحتی در دسترس قرار دارند و در نتیجه می توانند نتایج بهتری ایجاد نمایند. استفاده از اشکال بازاریابی دیجیتال همچون رسانه های اجتماعی( فیس بوک؛ گوگل پلاس، توییتر) و بازاریابی پیامکی مخاطبان متمرکز بزرگی را تضمین می کند.

نرخ تبدیل بالا:

پیامک و ایمیل نوعی از بازاریابی دیجیتال محسوب می شوند که نرخ تبدیل بالایی را کسب می کنند. این موضوع بدین خاطر است که آن ها شخصی هستند و موسسات آموزشی به راحتی می توانند مخاطبان را به شیوه مناسب هدف قرار دهند. برای اینکه موسسه آموزشی در دنیای امروزی موفق شود باید از استراتژی های بازاریابی دیجیتال به خوبی استفاده نماید. این استراتژی ها نیز باید به گونه ای باشد که موسسات آموزشی را قادر سازد از تمامی مزایای موجود همچون مقرون به صرفه بودن و دسترسی به دانش آموزان و دانشجویان بهره مند شود.

شما می توانید با تکمیل فرم  دیجیتال مارکتینگ از راهنمایی های دپارتمان دیجیتال مارکتینگ شرکت تبلیغاتیکروشه استفاده نمائید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.