نسخه آزمایشی!

استراتژی بازاریابی دیجیتال برای سال ۲۰۱۸ چیست؟

فهرست مطالب

اشتباه نکنید. در دنیای کسب وکار مدرن، بخش اعظمی از بازاریابی دیجیتال خواهد بود. مشتریان برای یافتن بهترین کسب وکارها و انتخاب محصولات و خدماتی که بدان نیاز دارند به دنیای آنلاین سر می زنند. شما باید بتوانید به این مشتریان دست پیدا کنید و به کمک این روش به رشد کسب وکارتان بیفزایید.

مشکل اینجاست که این حوزه در حال تغییر می تواند برای بیشتر افراد سردرگم کننده باشد. خوب حتما در حال حاضر کسب وکار خود را اجرا کرده اید و از بازاریابی در آن استفاده می کنید. در این مقاله سعی می کنیم استراتژی های جدید بازاریابی دیجیتال را با هم مرور کنیم.

پروفایل خریداران خود را قبل از هر چیزی توسعه دهید:

این گزینه اولین گام برای ایجاد هر نوع استراتژی بازاریابی همچون بازاریابی دیجیتال است. شما باید بدانید محصولات و خدماتتان برای چه افرادی مفید خواهد بود. بهترین استراتژی ایجاد پروفایل خریداران است. این پروفایل نشان دهنده مشتری ایده آلتان خواهد بود. مشتری ایده آل را تجسم کنید ، خود را جای او بگذارید و سپس دقیقا بنویسید این افراد چه کسانی هستند و چه کاری انجام می دهند. پروفایل خریداران باید در برگیرنده اطلاعات زیر باشد

  • سن: حتی اگر احساس می کنید این ویژگی از اهمیت زیادی برخوردار نیست باز هم توصیه می کنیم طیف سنی که می تواند مشتریان شما را در برگیرد را تجسم نمایید. در این شرایط می توانید تصویری از مشتریان ایده آل در ذهن ایجاد کنید. در نهایت قادر خواهید بود ترندهای مرتبط با این گروه سنی را بیابید.
  • · موقعیت: ابزارهای آنالیتیکی همچون گوگل آنالیتیکس بهترین روش برای شناسایی موقعیت ترافیک سایت است. در بیشتر موارد شما مخاطبین فعلی را هدف قرار خواهید داد. سئوی مبتنی بر موقعیت یک ابزار بسیار قدرتمند برایتان خواهد بود
  • درآمد: خوب قبل از هر چیزی باید بدانید که نمی توانید این سوال را به طور مستقیم از افراد بپرسید. بر اساس نیچی که در آن فعالیت می کنید باید بتوانید سطح درآمد افرادی که به جذب آن ها علاقه مند هستید را درک نمایید. به کمک این اطلاعات قادر خواهید بود محصولات و خدماتتان را قیمت گذاری کنید
  • · عنوان شغلی: شما می توانید این موضوع را از پایه مشتریان فعلی به دست آورید. ممکن است این عنوان ربطی به کسب وکارتان نداشته باشد.
بیشتر بخوانید:  طراحی تعاملی و نقش طراح تعاملی چیست؟

توصیه می کنیم نظرسنجی و سوالاتی را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. شما می توانید پستی را قرار دهید که در برگیرنده سوال است.

اهداف خود را شناسایی کنید:

اهداف بازاریابی شما باید به اهداف کسب وکارتان مرتبط باشد. بنابراین اگر هدف شما افزایش درآمد ۲۰ درصدی است، پس هدف بازاریابی دیجیتال تان نیز باید بهبود تولید سرنخ تا ۵۰ درصد باشد.

هدف شما هرچه که هست، به خاطر داشته باشید که باید از فرمول اسمارت(SMART) تبعیت نمایید. این فرمول در برگیرنده موارد زیر است:

  • خاص بودن
  • · قابل سنجش بودن
  • قابل دسترسی بودن
  • منطقی بودن
  • زمانگرا بودن

بخش خاص و قابل سنجش دو مورد از مهم ترین بخش های یک هدف خواهند بود. هدف شما باید خاص باشد. اهداف مبهم کارساز نخواهند بود.

اگر متوجه شده باشید ما از اعداد واقعی در مثال بالا استفاده کردیم. گفتیم می خواهیم تولید سرنخ را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم. این موضوع بهتر از آن است که بگوییم می خواهیم تولید سرنخ را افزایش دهیم. اهداف باید قابل سنجش باشند در غیر اینصورت هیچ روشی برای درک عملکرد آن ها وجود نخواهد داشت.

کانال های بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید:

خوب بعد از اینکه مخاطبین هدف و اهداف خود را تنظیم کردید باید کانال بازاریابی که کسب وکار باید در آن فعالیت کند را انتخاب نمایید.   در این بخش شما سه طبقه بندی اصلی دارید که از میان آن ها می توانید یکی را به دلخواه انتخاب نمایید:

  • رسانه های شخصی: این ها کانال هایی هستند که متعلق به کسب وکارتان می باشند. برخی از نمونه های مرتبط با رسانه های شخصی در برگیرنده پروفایل رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، تصاویر، لوگوها و سایت هاست . شما باید همیشه مطمئن شوید این موارد با اهداف بازاریابی تان همتراز است
  • رسانه های اکتسابی: این رسانه ها مواردی هستند که به دست می آورید. برخی از این موارد در برگیرنده بازاریابی دهان به دهان و تجربه مشتری است. یکی از اهداف شما باید به دست آوردن چنین رسانه هایی و قرار گرفتن در معرض مشتریان باشد.
  • رسانه های پولی: رسانه های پولی شکلی از تبلیغات هستند که برای آن هزینه ای پرداخت می شود. در بیشتر کمپین ها شما از رسانه های پولی برای جذب مشتری احتمالی به رسانه شخصی استفاده خواهید کرد
بیشتر بخوانید:  7 تاثیر هوش مصنوعی بر روی بازاریابی دیجیتال

همه عناصر بازاریابی را جمع آوری کنید و آن را در یک صفحه سازماندهی نمایید.

تجربه دیجیتال مشتری را شخصی سازی کنید:

در بازاریابی، شخصی سازی می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال یک ایمیل شخصی سازی شده ۲۶ درصد نرخ باز شدن بیشتری خواهد داشت. مشکل اینجاست که روش های زیادی برای سفارشی سازی در اختیار افراد قرار دارد.

برخی از متخصصان بر این باورند که شخصی سازی پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. چیزی که مهم است این است که بتوانید اطلاعات مناسبی را از مسیر درست جمع آوری کنید. باقی کار راحت خواهد بود. واقعیت این است که بیشتر بازاریابان قدرت شخصی سازی را به خاطر اینکه شروع به جمع آوری ایمیل کرده اند اما اطلاعات کافی و لازم را کسب نکرده اند نادیده می گیرند. با اینحال هیچ وقت برای آغاز کار دیر نیست.

  • یک برنامه جامع تهیه کنید و کل تیم را در استراتژی جدید خود همراه سازید
  • مطمئن شوید که فیلدهای مناسبی را برای فرم های خود انتخاب می کنید
  • · فهرست خود را بخش بندی کنید
  • · سعی کنید ایمیل های خود را با موضوعات شخصی سازی شده برای افراد ارسال کنید.

از ربات های گفتگو برای تعامل با مخاطب استفاده کنید:

دنیای بازاریابی همیشه در حال تغییر است. این روزها ما می توانیم از گزینه های جدیدتری همچون ربات های گفتگو برای تعامل با مخاطب استفاده کنیم. با افزایش رقابت شرکت ها برای پشتیبانی از مشتری و حفظ آن، ما شاهد روش های جدید و ابداعی خواهیم بود. حتما از خود می پرسید چرا باید از ربات های گفتگو در بازاریابی دیجیتالی خود استفاده کنیم. خوب به دلایل زیر توجه کنید:

  • بهینه سازی موبایل: ربات های گفتگو با رویکرد اول موبایل طراحی شده اند. پس افراد می توانند از آن بر روی گوشی های موبایلی نیز استفاده کنند
  • بازاریابی پایدار رسانه های اجتماعی: با ادغام ربات های گفتگو در پلتفرم رسانه های اجتماعی می توانید کمپین های خود را به طور مستمر به روزرسانی کنید
  • به روزرسانی های زمان واقعی:ربات های گفتگو هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند به همین خاطر هر سال شاهد بهبودهای زیادی در آن ها هستیم. این موضوع بدین معنی است که می توانید تجزیه و تحلیل زمان واقعی و به روزرسانی های سریعی را انتظار داشته باشید.
بیشتر بخوانید:  5 ترفند بازاریابی دیجیتال برای رشد استارت آپ ها

یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی دیجیتال این است که بعد از توسعه کمپین می توانید بخش قابل توجهی از آن را خودکارسازی کنید. اگر از خودکارسازی استفاده نکنید از رقبایتان عقب می مانید. توسعه استراتژی شما را در میان رقبا متمایز می سازد.

آیا می دانستید که ۴۶ درصد کسب وکارها استراتژی تعریف شده بازاریابی ندارند؟ بدون برنامه ریزی نمی توانید انتظار رشد و رفتن به سطح بعدی را داشته باشید.

برای مشاوره و تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال با تیم دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی کروشه از طریق این فرم در ارتباط باشید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.