نسخه آزمایشی!

۱۰ تجربه بازاریابی که می‌توانید برای بهبود شبکه اجتماعی خود انجام دهید – ۰۳

فهرست مطالب

[ بخش سوم ] ——————- [ بخش اول ] / [ بخش دوم ]

۳. بر روی صفحات فرود و Call to action کار کنید:

اگر فکر می کنید کاربران شما بر روی هیچ لینکی کلیک نمی کنند باید از افعال و کلمات متفاوت استفاده کنید و سعی نمایید توجه افراد را به خود جلب کنید. همچنین شما می توانید صفحات فرود متفاوتی را برای بررسی تعداد کلیک های واقعی طراحی کنید. برای انجام اینکار بهتر است ایده های زیر را مد نظر داشته باشید:

•استفاده از جذابیت طنز: اگر بتوانید از طنز در نوشته های خود استفاده کنید قادر خواهید بود توجه افراد را به خود جلب کنید.
•استفاده از ترس: اگر کاربر از محصول یا خدمات شما استفاده نکند اتفاق ترسناکی رخ خواهد داد؟ به عنوان مثال شما می توانید از همین موارد به بهترین شکل استفاده کنید.
•استفاده از خوشحالی و رضایت: نتایج مثبت استفاده از خدمات یا محصولات خود را برجسته تر کنید. به عنوان مثال شما می توانید ا ز عبارت مقابل استفاده کنید: ۹۰ درصد از کاربران با استفاده از خدمات ما خلافیت و بهره وری خود را افزایش داده اند. شما هم می خواهید این خدمات را امتحان کنید؟

۴. از تصاویر GIF استفاده کنید:
تصاویر بصری استاتیک دیگر جایی در شبکه های اجتماعی ما ندارند. فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و پینترست همه و همه از تصاویر انیمیشنی پشتیبانی می کنند. برای تعیین موثر بودن یک تصویر انیمیشنی می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
•ابتدا یک تصویر انیمیشنی ساده ایجاد کنید و پیام و داده های خود را در آن بگنجانید. بهتر است از پیام هایی استفاده کنید که برای مخاطبانتان جذاب باشد.
•از داده ها و پیام های یکسان برای ایجاد تصاویر استاتیک استفاده کنید.
•حالا هر دو تصویر را در شبکه اجتماعی خود منتشر کنید و منتظر نتایج مرتبط با اشتراک گذاری ، دیدگاه و کلیک کردن باشید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای الگوریتم رنک برین گوگل

۵. لحن ها و نوشته های مختلفی را امتحان کنید:
برخی از اوقات ما فراموش می کنیم که نرخ تبدیل با استفاده از لحن ها و متون مختلف تغییر می کند. همانطور که در صحبت کردن طبیعی از لحن های مختلفی برای بیان احساسات خود استفاده می کنیم، در پست های اجتماعی نیز باید از این روش بهره مند شویم. سعی کنید پست های اولیه خود را حداقل در ۵ روش زیر منتشر کنید:
•پیام خود را با یک سوال بیان کنید. به عنوان مثال : آیا می دانستید که حداقل ۱۰ بررسی رایگان برای رسانه های اجتماعی وجود دارد؟
•پیام خود را با تعجب منتقل کنید: استفاده از بررسی های موجود برای رسانه ای اجتماعی می تواند ساده و سرگرم کننده باشد! این روش ها را امتحان کنید.
•پیام خود را با حالت امری بیان کنید: این آزمایش های ساده را انجام دهید و منتظر نتایج باشید.
•پیام خود را به صورت اول شخص بیان کنید: این ابزارهای بررسی را برای شما آماده کرده ام. از آنها استفاده کنید.
•پیام خود را به صورت سوم شخص مفرد بیان کنید.
به طور مشابه استفاده از ایموجی ها می تواند در بیان احساسات مفید باشد. برای این منظور از ایموجی ها نیز استفاده کنید.

۶. مخاطبان مختلفی را هدف قرار دهید:
برخی از اوقات موثر بودن یا نبودن پیام شما قابل توصیف در یک واژه مشخص و خاص نیست. اینکه پست یا تصویر به کار رفته توانسته است مخاطبانی را به خود جذب کند بستگی به نوع مخاطب و خواننده دارد. در حوزه رفتار مشتری، ما انسان ها را بر اساس دو متغیر مختلف یعنی روانشناختی و جمعیت شناختی به چند گروه طبقه بندی می کنیم. متغیرهای روانشناختی شامل سبک زندگی، طرز فکر و نگرش است ولی متغیرهای جمعیت شناختی به سن، جنس و موقعیت فرد بستگی دارد. هم فیس بوک و هم توییتر به شما اجازه می دهد کمپین های تبلیغاتی پولی اجرا کنید. در توییتر، شما قادر هستید کاربران را با استفاده از متغیرهای روانشناختی و جمعیت شناختی هدف قرار دهید. به طور مشابه، فیس بوک نیز به شما اجازه ایجاد یک مخاطب خاص با ویژگی جمعیت شناختی خاصی همچون سن و ویژگی روانشناختی همچون رفتار را می دهد.

بیشتر بخوانید:  چگونه بازگشت سرمایه گذاری بازاریابی ویدئویی را محاسبه کنیم؟

نمونه هایی از تست رسانه اجتماعی با بخش بندی روانشناختی:
•آغاز یک پیام برای کاربران مک و یک پیام دیگر برای کاربران ویندوز
•آغاز یک تصویر برای مشتاقان طراحی و یک تصویر دیگر برای متخصصان کسب و کار

نمونه هایی از تست رسانه اجتماعی با بخش بندی جمعیت شناختی:
•به اشتراک گذاشتن تصویر برای مردان جوان ۱۸ تا ۳۰ ساله و پیام دیگر برای مردان ۳۱ تا ۵۰ ساله
•آغاز یک تصویر برای زنان و دیگری برای مردان

ادامه دارد …

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.